جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
عجب شیر پرس - مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان گفت: هم اکنون ۴۳۰ بیمار دیالیزی در مراکز خدمات درمانی و حمایتی به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا طهماسبی روز شنبه افزود: از ۲ هزارو ۱۰۰ پرونده تشکیل شده در این انجمن یک‌هزارو ۶۵۰ بیمار با مراقبت‌، حمایت و پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج و فعالیت اجتماعی بازگشته اند که از افتخارات این انجمن است.
وی اظهار داشت: چشم‌اندازی که برای تجمیع همه خدمات بیماران کلیوی اعم از مراقبتی،‌ دیالیزی و پیوند کلیه با احداث ساختمان پنج طبقه فراهم شده است و بخش دیالیز با ۳۰ تخت پیشرفته، یک روز درمیان به ۱۸۰ بیمار به صورت رایگان در سه شیفت کاری خدمات ارائه می‌دهد.
مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با اشاره به ارائه خدمات کلینیک درمانی این انجمن گفت: تمامی خدمات از جمله داروخانه، آزمایشگاه، سونوگرافی و غیره در اختیار بیماران و عموم شهروندان با تعرفه خیریه و هدف غربالگری این خدمات ارائه می‌شود.
طهماسبی به روند افزایشی بیماران دیالیزی در استان اشاره کرد و گفت: اغلب بیماران کلیوی به دلیل ابتلا به دیابت و فشار خون درگیر این بیماری می شوند و متاسفانه هزینه‌ پیوند کلیه نیز به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان رسیده که این شرایط خروج بیماران را از چرخه دیالیز مشکل کرده است.

وی با تاکید بر لزوم اقدمات پیشگیرانه در جهت عدم ابتلا به این بیماری تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت ایجاد شده در این انجمن غربالگری و از طریق دستگاه های متولی فرهنگی و سلامت تشخیص و درمان اولیه انجام می شود تا شاهد کاهش بیماری در این ناحیه باشیم.
طهماسبی خاطرنشان کرد: انجمن خیریه کلیوی استان از آبان سال ۶۳ با حمایت از پنج بیمار در یک اتاق امانی از شهرداری فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز بخش های مختلفی نیز به آن افزوده شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: