جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
نماینده مردم آبادان در مجلس:
عجب شیر پرس - نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: ظرفیت‌های مناسبی برای گسترش روابط تجاری بین آبادان و بندر واصلیه سیبه عراق فراهم است که باید از این ظرفیت در راستای گسترش مبادلات تجاری بین ۲ کشور بهره گرفت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سیدمحمد مولوی شنبه اظهار داشت:تفاهم نامه میان بنادر آبادان و بندر واصلیه سیبه عراق در راستای توسعه روابط متقابل تجاری و راه‌اندازی خط کشتیرانی تجاری و مسافری امضا شده است و بزودی این خط برقرار خواهد شد.

وی افزود:در برنامه ششم توسعه و پیش نویس برنامه هفتم توسعه گسترش روابط بین المللی بخصوص با کشورهای همسایه از جمله عراق که حجم بالایی از تبادلات تجاری ، مسافری و زیارتی با ایران دارد در دستور کار قرار دارد.

مولوی ادامه داد:این ظرفیت جدید با همکاری وزارت امور خارجه ، سازمان بنادر و گمرکات جمهوری اسلامی ایران و طرف عراقی در حال پیگیری است و تا چند ماه آینده فعال می‌شود.

وی گفت: امکانات زیربنایی خوبی در بندر آبادان ایجاد و این بندر آماده تسهیل خدمات بندری برای صادرات کالا به عراق است ضمن اینکه در منطقه سیبه و بندر واصلیه عراق نیز زیر ساخت‌های مشابه آبادان وجود دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قول سرمایه گذاران عراقی در چند ماه آینده عملیات عمرانی بندر واصیله عراق که در حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تکمیل و خط ارتباطی دریایی با این منطقه برقرار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به فاصله بسیار نزدیک بندر آبادان به بندر واصلیه عراق در ۲ بخش تبادلات تجاری و تردد مسافران می‌توان به فعالیت اقتصادی میان ایران و عراق رونق بخشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: