شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
عجب شیر پرس - مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی گفت: ۹۵ درصد درآمدهای عمومی وصولی از ابتدای امسال تاکنون در استان از محل وصول درآمدهای مالیاتی کسب شده است.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رضا خواجه نایینی روز شنبه افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان درآمد عمومی در استان خراسان رضوی وصول شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال معادل ۵۸.۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان مبلغ هشت هزار و ۹۷۲ میلیارد تومان از محل وصول مالیات تامین شده است که مبنای اصلی درآمد در خراسان رضوی است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: با شناسایی فرارهای مالیاتی و منابع جدید مالیاتی شاهد افزایش میزان سهم مالیات در درآمدهای استان هستیم.

درآمد دولت شامل وجوهات مالیاتی و غیرمالیاتی است که درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارایه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند.

این نوع درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود که از آن جمله می توان به برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون اشاره کرد.

نظام اداری دولت جمهوری اسلامی ایران در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی شامل ۱۰۶ دستگاه اجرایی با ۱۵۲ هزار کارمند است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: