شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
عجب شیر پرس - فرماندار کوهرنگ گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری برای مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ جذب شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، شهباز اکبری روز شنبه تاکید کرد: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری ۶ هزار میلیارد ریال برای تخریب، بازسازی، تعمیر و امور معیشتی خانوارهای زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ مصوب و ۱۰۰ درصد آن جذب شده است.

وی با اشاره به خسارت کلی به ۴۹۶ واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ افزود: از مجموع این واحدهای مسکونی تاکنون ۲۲۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است و بقیه واحدهای مسکونی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اکبری تصریح کرد: همچنین در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری اختصاص اعتبارات به یک‌هزار و ۵۰۲ واحد مسکونی دیگر در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ مصوب و از سوی معاون اول رییس‌جمهور به استان ابلاغ شد.

وی یادآور شد: در ۶ ماه اخیر بهسازی معبرها، آسفالت، اجرای جوی‌وجدول، دیوار حائل و زیباسازی فضای عمومی مربوط به ۱۵ روستای شهرستان کوهرنگ براساس ضوابط فنی و مهندسی انجام و اُمید و نشاط بین روستائیان ایجاد شده است.

فرماندار کوهرنگ اظهار داشت: تقیت زیرساخت‌های روستایی، خدمات‌رسانی به مناطق روستایی و تقویت روحیه اُمید و نشاط بین روستائیان از مهم‌ترین برنامه‌های مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری و این شهرستان در دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود که در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه دارد.

اکبری گفت: به‌تازگی ۱۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی برای ۲۲ روستای شهرستان کوهرنگ جذب شد که با تجمیع این روستاها به ۱۰ روستا اقدام لازم در راستای رفع محرومیت منطقه انجام می‌شود.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی خود روز پنجشنبه ۱۹ خردادماه سال‌جاری به‌همراه تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا از نزدیک مسائل این استان را مورد بررسی قرار دهد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: