يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
عجب شیر پرس - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال در سفر رییس جمهور به نوسازی مدارس آذربایجان غربی اختصاص یافت، گفت: با این اعتبارات ساخت ۴۵۲ کلاس درس در قالب ۵۴ مدرسه در حال احداث است تا سرانه آموزشی در مرکز این استان افزایش یابد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، قهرمان رحمانی روز شنبه با بیان اینکه در این دوره از سفر ریاست جمهوری به استان مصوبات مطلوبی برای نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است، افزود: تخصیص این اعتبارات شروع شده و توسعه فضاها، تکمیل مدارس نیمه تمام دولتی و خیر ساز، تکمیل و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و تجهیزات محل هزینه اعتبارات است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اضافه کرد: تخصیص اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به این استان در بخش مدرسه سازی که مبلغ آن ۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال بوده آغاز شده و براساس شرایط و روند ساخت مدارس، در طول سه سال به صورت کامل محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ارومیه سرانه فضای اموزشی کمتر از میانگین استانی است، ادامه داد: میانگین استانی سرانه فضای آموزشی در استان ۴.۱ مترمربع است که با بهره برداری از این طرح ها میانگین به ۴.۲۴ متر مربع افزایش می‌یابد.

رحمانی با بیان اینکه با توجه به میانگین ۵.۱۸ درصد در کشور آذربایجان غربی در رتبه ۳۰ قرار داشت، اضافه کرد: با اجرای طرح‌های مدرسه سازی، رتبه این استان در یکسال گذشته به ۲۸ رسیده که نشان دهنده رشد مطلوب در این بخش است.

وی با بیان اینکه نواحی یک و ۲ ارومیه به رغم واقع شدن در مرکز استان نیازمند افزایش سرانه فضای آموزشی هستند، گفت: شهرستان سردشت، بخش سیلوانا، شهرستان‌های اشنویه، بوکان، میاندوآب، مرحمت آباد و مهاباد نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی از نظر کمبود سرانه آموزشی قرار دارند.

رحمانی با بیان اینکه اولویت بندی در این زمینه نیز انجام شده است، یادآور شد: تکمیل مدارس نیمه تمام خیرساز، دولتی و مشارکتی و همچنین محرومیت زدایی از اولویتهای این بخش است.

طبق گفته‌های رحمانی، مناطقی با مشکلات حاد در استان وجود دارد که برنامه ریزی شده از محل اعتبارات محرومیت زدایی با تخصیص ۲ هزار و ۵۶۰ میلیاردریال ( ۲۵۶ میلیارد تومان) در سال ۱۴۰۱ نسبت به احداث و بهره‌برداری از طرح‌های آموزشی در این مناطق اقدام شود.

آذربایجان غربی استانی با بیش از سه میلیون نفر جمعیت ساکن و ۷۰۰ هزار نفر دانش آموز است دستیابی به توسعه همه جانبه با توسعه و تقویت آموزش و پرورش ممکن خواهد بود و این موضوع با توجه به زیرساخت‌ها و سایر عوامل موثر محقق خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: