پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان شرقی گفت: دولت از افزایش تردد در مرز‌های کشور استقبال و از اقامت آنها در داخل کشور در چارچوب‌های مشخص‌شده حمایت می‌کند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای عابدین خرّم در نشست بررسی آخرین وضعیت پایانه مرزی جلفا و تردد اتباع خارجی با اشاره به افزایش رفت‌وآمد اتباع جمهوری آذربایجان و نخجوان از این نقطه مرزی اظهار کرد: هیچ گونه محدودیتی برای تردد اتباع خارجی از مرز‌های استان آذربایجان شرقی نداریم و دولت نیز از این موضوع استقبال می‌کند.

وی از فرمانداری جلفا و دستگاه‌های مسئول در حوزه مراودات مرزی خواست تا تسهیلات لازم برای رفت‌وآمد و اقامت مسافران خارجی را ایجاد و سازوکار‌های مناسب برای تامین نیاز آن‌ها را تهیه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص خروج کالا‌های مسافری از مرز‌های استان نیز گفت: به غیر از دارو و کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز در داخل کشور، خرید و خروج بقیه کالا‌ها توسط اتباع خارجی بلامانع است.

وی افزود: در مورد کالا‌های اساسی نیز می‌توان با ایجاد فروشگاه‌هایی در پایانه مرزی و با رعایت ملاحظات مربوط به تنظیم بازار، بخشی از نیاز مسافران خارجی را تامین کرد که باید شیوه‌نامه‌ای در این خصوص توسط دستگاه‌های مسئول تهیه شود.

آقای خرّم تاکید کرد: هرگونه تصمیمی در خصوص نحوه تردد اتباع خارجی و تامین نیاز‌های آنان باید به شکل مطلوب در هنگام ورود اطلاع‌رسانی شود تا موجبات نارضایتی آنان فراهم نشود.

فرماندار جلفا نیز در این نشست گزارشی از عملکرد پایانه مرزی جلفا در ۸ ماهه امسال ارائه کرد و گفت: در این مدت میزان تردد کامیون ۶۶ درصد، تردد مسافر ۲۶۹ درصد، میزان واردات ۷۷ درصد، میزان صادرات ۸ درصد و میزان ترانزیت ورودی و خروجی ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

آقای عطاپور خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش تردد‌ها در مرز جلفا، یک سالن جدید مسافری بازگشایی شده و دستگاه‌های کنترلی و نیروی انسانی در پایانه مرزی افزایش یافته است.

مدیران دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه مراودات مرزی هم در این نشست دیدگاه‌های خود را درخصوص تردد اتباع خارجی و رفت‌وآمد و اقامت آنان در داخل کشور ارائه کردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: