جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد داد:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر خودرو بی‌رویه و بی‌برنامه وارد شود تولید داخل آسیب خواهد دید، برای خودروهای وارداتی، منطقی این است که خودرو را به بورس ببریم تا کشف قیمت شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، «الله‌وردی دهقانی» با بیان اینکه مسائل و مشکلات مربوط به صنعت خودرو در ایران مربوط به سال‌های گذشته است، به رادیو گفت‌وگو گفت: کشور حدود ۴ سال با واردات خودرو مواجه نبوده و عرضه و تقاضا هم با یکدیگر همخوانی نداشته است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر شاهد بازاری انحصاری در داخل کشور بودیم که رهایی از آن نیازمند تدبیر دقیق و جدی است. مشکل خودرو چیزی نیست که با یک تصمیم دستوری بتوان آن را حل کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه همه مسائل مربوط به صنعت خودرو را باید مورد بررسی قرار دارد تا به نتایج بهتر دست پیدا کرد، اظهار کرد: جلسات متعددی در کمیسیون صنایع با مسئولان و صاحب‌نظران بخش خصوصی برگزار شده تا بتوان به مشکلات این صنعت بیش از پیش رسیدگی کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر خودرو بی‌رویه و بی‌برنامه وارد شود تولید داخل آسیب خواهد دید بنابراین، بهتر است هم‌زمان با واردات خودرو، تکنولوژی و خدمات پشتیبان آن هم وارد کشور شود.

دهقانی بیان کرد: آیین‌نامه و بخشنامه‌های مربوط به واردات و افزایش ظرفیت تولید خودرو تدوین و در حال اجراست. امیدواریم با واردات و افزایش تولید در داخل کشور عرضه به میزان تقاضا تأمین و شاهد افزایش قیمت نباشیم.

این نماینده مجلس گفت: برای خودروهای وارداتی، منطقی این است که خودرو را به بورس ببریم تا کشف قیمت شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: