جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
عجب شیر پرس - رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی که در پوشش تماس از رادیو و اعلام برنده شدن در قرعه‌کشی اقدام به خالی کردن حساب شهروندان کرده بود، خبر داد و نسبت به این شیوه از کلاهبرداری هشدار داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان با مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که فردی با او تماس گرفته و خود را مجری رادیو معرفی کرده است. این فرد به ماموران گفت که صدای پشت زمینه فرد تماس گیرنده نیز بسیار شبیه به صدای استودیو بوده و همین موضوع باعث شده تا حرف این فرد مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی را باور کند.

وی با اشاره به اظهارات شاکی افزود: مجرم در ادامه با استفاده از ترفندهای خاصی از مالباخته خواست که برای دریافت جایزه خود کدهایی را که از طریق پیامک برایش ارسال شده را به او اعلام کند و متاسفانه شاکی هم با یک غفلت این کدها را در اختیار این فرد قرارداده و دقایقی بعد، متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود شده است.

معظمی گودرزی با بیان اینکه ماموران برای شناسایی و دستگیری این فرد وارد عمل شدند، گفت: رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران متخصص پلیس فتای پایتخت قرار گرفت و سرانجام آنان پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهم را شناسایی کرده و پس از تشریفات قضائی در یکی از مناطق غربی پایتخت دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهم در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد، گفت: متاسفانه کلاهبرداری با شیوه برنده خوش‌شانس همچنان برای عده‌ای دردسر ایجاد می‌کند و از این رو شهروندان باید هوشیار و آگاه باشند. امروز ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند قطعاً کلاهبرداری است.

به گفته معظمی گودرزی متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد و تحقیقات تکمیلی ماموران در این پرونده همچنان ادامه دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: