پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
عجب شیر ما - رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان گفت: آب منطقه‌ای استان با نظارت جدی و مستمر مانع افزایش چاه‌های غیرمجاز شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهری در جلسه شورای تحقیقات کشاورزی ، اظهار داشت: کیفیت نان موضوع ویژه‌ای است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد. با عنایت به این موضوع که ارزش غذایی و کیفی نان با سبوس‌گیری آرد از بین می‌رود، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مکلف است که هم کیفیت نان و هم روش پخت نان با آرد سبوسدار را مورد بررسی قرار داده و نتایج به دست آماده را اعلام کند.

وی با بیان اینکه معرفی ارقام علوفه‌ای با نیاز آبی کم و مقاوم به شوری در خاک‌های شور با حاصل‌خیزی کم با عنایت به نیاز علوفه‌ای استان، یک ضرورت است، افزود: رقم کوشیا با قابلیت بسته‌بندی خوب یکی از گزینه‌های مناسب در این زمینه است.

مهری با اشاره به اینکه حذف چاه‌های غیرمجاز باید جدی گرفته شود، ادامه داد: متاسفانه استان آذربایجان‌شرقی نیز هم در مهار آب‌های جاری و هم در استفاده بهینه از آب‌های زیرزمینی با مشکلات زیادی روبه‌روست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از شرکت آب منطقه‌ای استان انتظار داریم با نظارت جدی و مستمر مانع افزایش چاه‌های غیرمجاز و برداشت از چاه‌های موجود شود.

وی تصریح کرد: آموزش و ترویج یافته‌های تحقیقاتی نقش حیاتی در صنعتی کردن و تجاری‌سازی علوم تحقیقاتی دارد، بنابراین دستگاه‌های ذیربط در این خصوص اقدامات ضروری را اعمال کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: