جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
عجب شیر پرس - نشست مشترک شهرداران و رئیسان شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور روز پنجشنبه به میزبانی شهر تاریخی اصفهان و در میهمانسرای عباسی این خطه گشایش یافت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، شهردار اصفهان در مراسم آغازین نشست یاد شده گفت: امروز جامعه ما به شدت با خلاء فضاهای فرهنگی در شهر مواجه است، فضاهایی که مردم بتوانند از آن مکانها لذت مشروع ببرند.

علی قاسم‌زاده افزود: این در حالیست که بسیاری از مشکلات شهرها از مسیر فرهنگی قابل رفع است.

وی با بیان اینکه در تاریخ تحول شهرها با چهار دوره روبه‌رو هستیم، گفت: در دوره اول شهرهای بدوی و ابتدایی شکل گرفت، در واقع با گردهمایی قبایل، شهرها ایجاد شدند ؛ شهرهای دوره دوم، صنعتی بودند به طوری که تعداد کارخانه، دودکش و در مجموع توسعه صنعت در آن مزیت شمرده می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال اعتراض به شهرهای صنعتی در دوره سوم، شهرهای پاک شکل گرفت و طرفداران محیط زیست‌، خواهان خارج شدن صنایع و دودکش‌ها از شهرها و رفتن به سمت شهرهای پاک شدند.

قاسم زاده افزود: دوره چهارم، دوره شهرهای فرهنگی است و اکنون شهرهای فرهنگی مقصد اصلی گردشگری است.

وی یادآور شد: امروزه گردشگران مقصد سفر خود را شهری انتخاب می‌کنند که در آن مناسبت‌ها، رویدادها و فستیوال‌های فرهنگی برگزار شود.

شهردار اصفهان افزود: برای اصلاح و ارتقای الگوهای اجتماع و کیفیت زندگی شهری باید به سمت فرهنگ اسلامی حرکت کنیم، زیرا بسیاری از مشکلات را می‌توان از طریق قناعت، کمک به یکدیگر و هم‌نوع دوستی رفع کرد.

وی تصریح کرد: از سویی نیز از مشکلات در حوزه پسماند و خدمات شهری و ترافیک کلان شهرها از طریق ارتقای سطح فرهنگ مردم رفع می‌شود، در واقع می‌توان گفت معضل ترافیک جز با ارتقای فرهنگ عمومی مردم رفع نخواهد شد.

نشست مشترک شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور همزمان با یکصدوپانزدهمین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور با هدف هم‌افزایی و تعامل بیشتر و مؤثرتر بین شهرداران و رؤسای شورای اسلامی شهرها جهت ارتقای سطح اجرایی و عملیاتی اقدامات و برنامه‌های مدیریت شهری در کلان‌شهرها و مراکز استان برگزار شد.

در این نشست جلسات جداگانه‌ای با حضور ۶٢ نفر رؤسای شورای اسلامی مراکز استان‌ها با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در ارتباط با بررسی و تبادل نظر درباره لایحه برنامه هفتم کشور و بودجه ۱۴۰۲ نیز برگزار می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: