جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
عجب شیر پرس - مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آذربایجان شرقی با کمبود ۵۰ درصدی تعداد پرستاران در بخش درمان مواجه است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای اشرفی گفت: بیمارستان‌های ما در بخش خصوصی و دولتی ۱۰ هزار نفر کادر پرستار، کمک پرستار، اتاق عمل و هوشبری دارند، اما این تنها نیمی از نیاز استان آذربایجان شرقی را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: ۷۳ درصد پرستاران را بانوان تشکیل می‌دهند و ۷۰ درصد این همکاران نیز در سنین فرزند آوری هستند و طبیعتا حداقل ۲ سال امکان شیفت مداوم ندارند.

آقای اشرفی گفت: ضریب پرستار به تخت در حالت ایده آل وزارت بهداشت ۱.۸ تعریف شده، اما در استان ما ۰.۹ است در حالی که ضریب اشغال تخت‌ها در بیمارستان‌های ما حداقل ۶۰ درصد است و روزانه بیش از ۵ هزار بیمار بستری نیازمند خدمت پرستاران هستند.

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به آزمون استخدامی کشوری برای کادر درمان در بهمن ماه خاطرنشان کرد: همکارانی که حداقل سه سال و ۶ ماه در اوج کرونا خدمت کردند و به دلیل نبود کد‌های استخدامی مجبور به قطع همکاری شدیم از سهمیه ویژه در این آزمون برخوردارند. البته پیش بینی می‌شود قبل از این آزمون به شکل استانی هم ۱۴۰ پرستار جذب شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز هم گفت: کمبود نیروی پرستاری در بخش درمان در واقع یک بحران است. از سویی ما با ۸ نوع قرارداد کاری پرستاران درگیر هستیم که اشتغال موقت است. این نبود قطعیت در استخدام موجب کاهش کیفیت و کمیت خدمات می‌شود و میانگین دریافتی همین پرستاران موجود با اضافه کاری‌های بسیار از دریافتی کارمندان دولت کمتر است.

آقای ارشدی ادامه داد: اگر چه مقرر بود ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر در حوزه درمان استخدام شوند اما تا این لحظه حتی یک نفر نیز اضافه نشده و این در حالی است که آذربایجان شرقی به صورت منطقه‌ای عمل می‌کند و مراجعان ما از چندین استان هستند.

وی گفت: پرستارانی که در دوران کرونا دوران طرح خود را گذراندند در اولویت استخدام هستند و می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: