جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
عجب شیر پرس - مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: در هفت ماهه نخست امسال حدود یک میلیارد و ۷۶۸ میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی استان اختصاص یافت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای آریان‌پور با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال حدود یک میلیارد و ۷۶۸ میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی استان آذربایجان شرقی اختصاص یافت گفت: این رقم ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت.

وی اظهار کرد: در فصل زمستان با افزایش مصارف خانگی به منظور موازنه تولید و مصرف گاز در استان ناگزیر از اعمال محدودیت مصارف برای بخش‌های نیروگاهی و صنعتی بر اساس میزان گاز برآورد و تخصیصی توسط دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران هستیم.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در فصول گرم سال تأمین گاز نیروگاه‌ها در اولویت قرار داشت گفت: در فصل زمستان اعمال محدودیت گاز نیروگاه‌ها برای تأمین نیاز گرمایشی منازل الزامی است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی برودت هوای استان در زمستان امسال و افزایش تعداد مشترکان شهری و روستایی و به تبع آن تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی اعمال محدودیت مصارف صنعتی و نیروگاهی برای تأمین نیاز‌های گرمایشی مردم توسط دیسپچینگ شرکت ملّی گاز ایران آغاز شده است.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اعمال محدودیت‌های بخش صنایع و نیروگاهی بر اساس موازنه تولید و توزیع گاز کشور و میزان گاز تحویلی و بر اساس اعلام‌های قبلی برای آمادگی بخش‌های نیروگاهی و صنعتی جهت به‌کارگیری سوخت دوم، فیلتراسیون و سایر اقدامات مربوطه صورت می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به گازرسانی چشمگیر در کشور به دلیل افزایش چند برابری مصرف گاز، جلوگیری از افت فشار صرفاً در سایه همیاری تمام مشترکان در مدیریت مصرف حاصل می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: