شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
رئیسی:
عجب شیر پرس - رئیس‌جمهور گفت: کتاب زمینه‌ساز هدایت انسان و ارتقای فرهنگ نسل ها و عصر هاست.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز سه‌شنبه (۲۴ آبان ماه) در آئین پاسداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تالار وحدت برگزار شد طی سخنانی، اظهار داشت: کتاب زمینه ساز هدایت انسان و ارتقا فرهنگ نسل‌ها و عصر هاست.

وی بابیان اینکه کتابداران در گلستان زندگی می‌کنند، تاکید کرد: کتاب داران باید مورد حمایت قرار بگیرند و مجلس و وزیر فرهنگ باید مشکلات این عزیزان را برطرف کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر بخواهند ببینند یک جامعه چه میزان با فرهنگ ارتباط دارد، یکی از شاخص‌های مهم مسئله کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه هدایت انسان با کتاب آغاز شده است، افزود: اگر بخواهیم امامان بزرگان و پیشوایان‌مان را بشناسیم، یکی از راه‌های مهم کتاب‌ها و نوشته‌ها و آثار ماندگار ایشان است.

رئیسی یکی از دغدغه‌های اصلی علما و دانشمندان را حفظ آثار و کتاب‌های خود دانست و گفت: نسل فعلی که علامه طباطبایی را درک نکرده، می‌توانیم به آنها آدرس بدهیم که بروند المیزان یا کتب دیگر ایشان را ببینند. کتاب معرف شخصیت مؤلف است. یکی از راه‌های مهم شناخت احوال پیشینیان، به وسیله کتاب است.

رئیس جمهور تاکید کرد: کتاب و کتاب خوانی نشاط و امید به جامعه می‌دهد و باید برای دسترسی آسان به کتاب شرایط را فراهم کنیم زیرا کتاب و کتاب خوانی تعادل را به جامعه می بخشد.

وی ادامه داد: امروز در دنیا جاهلیت مدرن با استفاده از امپراطوری رسانه و فناوری نمی‌خواهد جوامع بشری آگاه شوند. یکی از راه‌های آگاهی جوامع کتاب و کتاب خوانی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: