پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
عجب شیر پرس - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی گفت: با توجه به اینکه تاکنون آذربایجان شرقی و استان‌‌های همجوار از ظرفیت‌های مس سونگون استفاده نکرده‌اند امیدواریم با برگزاری این همایش بی‌نظیر از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، صابر پرنیان صبح امروز در نشست مشترک مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان‌های شمال‌غرب کشور که به منظور هماهنگی برای برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شمال غرب کشور انجام شد، اظهار کرد: با افزایش هماهنگی‌ها در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت می توانیم از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن بهره مند شویم.

 وی با اشاره به اهمیت دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان‌های شمال‌غرب کشور گفت: باید با هم اندیشی به فهم مشترکی برای رشد و توسعه برسیم و مسایل و مشکلات چهار استان شمال‌غرب کشور در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت مطرح و در قالب یک پیشنهاد ملی به وزارت صمت ارایه شود.

پرنیان با اشاره به اجرای پروژه های صنعتی بزرگ در استان گفت: در سال‌های گذشته در مجتمع مس سونگون سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام شده که در این زمینه می‌توانیم با برگزاری جلساتی از ظرفیت‌های صنعتی استان‌های شمال غرب کشور برای تامین نیازمندی‌های مس سونگون استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به نیازهای مس سونگون در جلسات آینده این مجتمع می‌تواند نیازهای خود را مطرح کند تا هر استانی که توان تامین این نیازها را داشته باشد در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به این که تاکنون آذربایجان شرقی و استان‌‌های همجوار از ظرفیت‌های مس سونگون استفاده نکرده‌اند امیداوریم با برگزاری این همایش بی‌نظیر از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده شود.

ضرورت جمع‌بندی مهمترین مشکلات ملی در چهار استان شمال غرب کشور و انتقال به وزارت صمت

در ادامه این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: امیدواریم با برگزاری این نشست ها نتایج مطلوبی حاصل شود و موارد دارای اولویت‌ برای پیگیری به وزارت صمت ارایه شود.

ناصر فغفوری با بیان این که باید با برنامه ریزی دقیق افراد تاثیرگذار در این حوزه در همایش حضور داشته باشند، افزود: با توجه به این که برخی از مشکلات این حوزه ملی است بنا بر این استان ها را با مشکلاتی مواجه کرده است باید مهمترین مشکلات ملی در چهار استان شمال غرب کشور جمع بندی و برای یافتن راهکاری به وزارت صمت منتقل شود.

وی با اشاره به این موضوع که ضعف‌ها و ظرفیت‌های استان ها باید مطرح شود، ادامه داد: اگر ضعف‌ها و توانمندی‌های استان ها احصا شود می توانیم با ایجاد ارتباط نزدیک و هماهنگی بیشتر در زمان کمبود از ظرفیت استان‌های همجوار استفاده کنیم.

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شمال غرب کشور فرصت خوبی برای تعیین تکلیف مشکلات است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در ادامه با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری استان‌ها برای رشد و توسعه در حوزه های اقتصادی گفت: باید با هماهنگی‌های مناسب تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات موجود در این حوزه برطرف شود البته برگزاری این همایش فرصت خوبی برای طرح مسایل و مشکلات این حوزه است تا با بهره گیری از ظرفیت نمایندگان مجلس این مسایل تعیین تکلیف شود.

در این جلسه مقرر شد دستگاه های متولی و شرکت شهرک‌های صنعتی هر ماه نشست‌های مشورتی و تعاملی در خصوص بررسی مسایل و مشکلات استان های شمال‌غرب برگزار کنند و همچنین در نشست های توسعه ظرفیت های صنعت، معدن و تجارت شمال غرب کشور موضوع هایی در خصوص تجارت خارجی، معادن، اکتشاف و صنعت مطرح شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: