پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
مدیر نظارت بر بورس‌ها اعلام کرد؛
عجب شیر پرس - مدیر نظارت بر بورس‌ها سازمان بورس از فروش 65 هزار برگه بیمه سهام یار طی دو روز دربازار سهام کشور خبرداد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، امیرمهدی صبایی صبح امروز در برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد گفت: طرح بیمه سبد سهام مربوط به سهامدارانی می‌شود که ارزش سهام و دارایی آنها در چهارم آبان ماه حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

وی اظهار داشت: این طرح با هدف حمایت از سهامداران و سرمایه گذاران حقیقی خرد و افراد فعال در بازار سهام با سرمایه نه چندان بالا به مرحله اجرا در آمده است.

مدیر نظارت بر بورس‌ها سازمان بورس گفت: برنامه دولت و سازمان بورس با اجرای طرح مزبور این هدف را دنبال می‌کند که از آسیب‌ها، نوسانات و ریسک‌های بازار سهام این افراد را بیمه و محافظت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد سهامداران و سرمایه گذاران حقیقی خرد در بازار سهام کم نیست، افزود: طی دو روز گذشته بیش از ۶۵ هزار برگه بیمه سهام یار به فروش رفته است.

صبایی با اشاره به اینکه فروش بیمه سهام در نماد سهام یار طی هفته جاری همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: در حال حاضر ۶۵ هزار نفر و کد حقیقی در حال استفاده از این بیمه هستند.

وی عنوان کرد: روی کاغذ ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار کد حقیقی وجود دارد که دارایی آنها زیر ۱۰۰ میلیون تومان است.

مدیر نظارت بر بورس‌ها سازمان بورس گفت: سهامداران فعال به کسانی گفته می‌شود که در سال ۱۴۰۱ دستکم ۱۰ میلیون تومان معامله داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار نفر سهامدار مشمول طرح سهامیار می‌شوند، افزود: مفهوم جمله مزبور این نیست که بقیه نمی‌توانند از این طرح بهره مند شوند.

صبایی اظهار داشت: کسانی که در بازار فعال و پویا هستند این ظرفیت بیشتر در آنها وجود دارد که بتوانند از این بیمه استفاده کنند.

وی یادآورشد: کسانی که بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در بازار سهام دارند و امسال هم فعال بودند تعداد این سهامداران بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار نفر است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: