جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
عجب شیر پرس - مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه از وجود ۶۱۶ بیمار دیالیزی در استان خبر داد و گفت : تاکنون ۱۷۵۰ بیمار هم در استان پیوند کلیه انجام داده‌اند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین بیگلری مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه تعداد بیماران دیالیزی استان را ۶۱۶ نفر اعلام کرد و گفت : تاکنون ۱۷۵۰ نفر در استان پیوند کلیه شده و از دیالیز نجات پیدا کرده اند.

وی با اشاره به دسته بندی بیماران دیالیزی در شمار بیماران خاص گفت: بر همین اساس دیالیز این بیماران بصورت رایگان انجام می‌گیرد.

بیگلری گفت: این بیماران با قرار گرفتن در صف پیوند کلیه، در صورتی که کلیه از بیمار مرگ مغزی به آن‌ها پیوند شود، هزینه کلیه و عمل جراحی آن‌ها نیز بصورت رایگان خواهد بود.

وی افزود: تنها در صورتی که این بیماران بخواهند از فرد زنده کلیه خریداری کنند باید هزینه خرید کلیه را خودشان پرداخت کنند و این میان برخی بیماران هم هستند که از افراد فامیل و خانواده کلیه دریافت کرده و نیاز به پرداخت هزینه ندارند.

بیگلری گفت: اینکه برخی از این بیماران مجبور به خرید کلیه می‌شوند، به دلیل صف‌های انتظار طولانی برای پیوند کلیه است، چرا که به دلیل عدم فرهنگسازی، بسیاری خانواده‌ها تمایل ندارند اعضای عزیز مرگ مغزی شده خود را اهدا کنند و همین می‌شود که صف انتظار برای پیوند طولانی شده و برخی از بیماران به ناچار سراغ خرید کلیه از افراد زنده می‌روند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه با بیان اینکه کمبودی در بحث دستگاه‌های دیالیز در استان وجود ندارد، گفت: مشکل حال حاضر فرسودگی برخی از این دستگاه‌ها است که با کیفیت لازم کار دیالیز را انجام نمی‌دهند.

وی افزود: ۱۸ دستگاه دیالیز بیمارستان امام رضا (ع) هم اکنون فرسوده است و بیماران بعد از دیالیز عنوان می‌کنند که حال خوبی پیدا نمی‌کنند و دستگاه کیفیت لازم برای انجام دیالیز را ندارد.

بیگلری گفت: هزینه خریداری هر دستگاه دیالیز ۵۰۰ میلیون تومان است و از خیران درخواست داریم در این زمینه همراهی کرده و کمک حال بیماران دیالیزی شوند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه گفت: افراد خیر می‌توانند کمک‌های خود را به دفتر انجمن به آدرس کرمانشاه-میدان جمهوری اسلامی پلاک ۱۸ تحویل داده و یا با شماره تلفن ۳۷۲۳۸۱۱۳ جهت نحوه پرداخت کمک‌های خود تماس بگیرند .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: