شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
رئیس جهاد کشاورزی قم:
عجب شیر پرس - رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه در این استان یک عرصه ۱۰۴ هزار هکتاری را مدیریت می‌کنیم گفت: از این وسعت تنها ۶۴ هزار هکتار به دلیل محدودیت منابع آبی تحت پوشش کشاورزی است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا حاجی‌رضا روز یکشنبه در آیین افتتاحیه گردهمایی مسئولان حوزه‌ها و دفاتر نمایندگی ولی فقیه جهادکشاورزی در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم افزود: میزان تولید محصول‌های کشاورزی قم سالیانه حدود ۸۰۰ هزار تُن و نیم درصد عرصه‌های فعال بخش کشاورزی کشور نیز در این استان است.

وی با بیان اینکه ۲ درصد پروتئین مورد نیاز کشور در قم تولید می‌شود افزود: سالانه تولید ۳۲ هزار تُن مرغ و ۹۰ هزار تُن تخم مرغ را در استان داریم، در حالی که نیاز تخم مرغ قم تنها ۱۵ هزار تن است، و بقیه به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم تولید ۱۹۰ هزار تن شیر و ۳۲ هزار تن گوشت قرمز سالانه در قم را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: ۱۲ هزار تن مازاد مصرف استان تولید گوشت قرمز صورت می‌گیرد، و قم به‌عنوان بارانداز دام سبک و سنگین، نقش مهمی در امنیت غذایی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال یک رشد اقتصادی هشت درصدی برای استان پیش بینی شده است گفت: جهاد کشاورزی در نیمه نخست امسال با نگاه جهادی و عالمانه‌، ۳.۵ درصد از رشد استان را تحقق بخشیده‌است.

حاجی‌رضا با تاکید بر اینکه با همان نگاه علمی کارهای بسیار خوبی در حال عملیاتی شدن است گفت: تاکنون ۶۵۰ پلاک از عرصه‌های کشاورزی قم سنددار شده، که ۲۵۰ پلاک آن در دولت سیزدهم بوده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های گوناگون علمی، عملیاتی، اجرایی، تشکل‌ها، اصناف و بخش خصوصی در راستای رسیدن به امنیت غذایی گفت: تبلیغ و ترویج برنامه‌ها و تلاش‌هایی که در حوزه جهاد کشاورزی می‌شود، ضروری است، روحانیان نیز در این زمینه تاثیر بسزایی دارند.

دوره توجیهی مسئولان حوزه‌ها و دفاتر نمایندگی ولی فقیه و روسای فرهنگی عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی تا عصر فردا ادامه پیدا می‌کند و سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی سخنران پایانی آن خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: