جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
عجب شیر پرس - دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: زمین برای ساخت ۱۷۸ هزار و ۸۶۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان در برنامه چهار ساله تامین شده که این تعداد فراتر از برنامه پیش‌بینی یعنی ۱۴۲ هزار و ۲۰۴ واحد است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، عطاء اله اکبری روز یکشنبه اظهارداشت: با توجه به اینکه تلاش دولت در اجرای این طرح بر آن است که عرضه و تقاضا در مسکن متعادل و حتی عرضه از تقاضا پیشی گیرد تا قیمت مسکن کاهش یابد و از سوی دیگر با سیاست‌گذاری‌های مناسب با اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن اقشار مختلف بویژه جوانان و زوج‌های جوان می‌توان قیمت مسکن را کاهش داده و به تعادل نسبی رساند این استان با تامین اراضی موردنیاز فراتر از برنامه پیش‌بینی شده پیشتاز اجرای این طرح در کشور بشمار می‌رود.

وی بیان کرد: ۲۰۵ هزار و ۱۳۵ نفر در طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان نام‌نویسی کردند که بعد از پالایش متقاضیان انجام شده بیش از  ۷۵ هزار و ۱۴۹ نفر حائز شرایط شناخته شدند.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین تاکنون ۱۹ هزار و ۴۳۱ متقاضی در سراسر اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کردند و  زمینه اتصال ۱۱ هزار و ۹۶۱ متقاضی به طرح‌ها فراهم شده است.

وی افزود: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان زمینه ساز اشتغال حدود ۲۲ هزار نفر شده و همچنین عملکرد مطلوب بانک‌ها با پرداخت حدود ۶۷۰ میلیارد تومان؛ این استان را پیشتاز پرداخت تسهیلات بانکی به این طرح مهم ملی کرده است.

اکبری با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در بیشتر نقاط سیستان و بلوچستان به مرحله اجرا رسیده است، اظهارداشت: اجرای این طرح را در ۲ روش پیش می‌بریم به‌طوریکه در شهرهایی که امکانپذیر است زمین را به متقاضی تحویل می‌دهیم تا با در نظر گرفتن تسهیلات و سایر امکانات مربوطه خودشان اقدام به ساخت کنند و در شهرهایی که تعداد متقاضیان بالایی داشته باشد به صورت انبوه سازی انجام می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: