جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
عجب شیر پرس - رئیس دانشگاه بیرجند گفت: اکنون ۳۱ پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حوزه‌های مختلف دانشگاه در دست اجراست که برای تکمیل آن نیاز به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، احمد لامعی روز یکشنبه افزود: برای تکمیل بسیاری از پروژه‌ها با کمبود اعتبار مواجه‌ایم و این سبب شده پروژه‌ها رها شده و عملیات اجرایی آن متوقف شود.

وی بیان کرد: دانشکده هنر، ساختمان دانشکده علوم تربیتی، مرکز فاوا، سردر قدیمی دانشگاه، احداث سوله و زمین‌های ورزشی، پروژه‌های پردیس امیرآباد، ساختمان موزه و مرکز اسناد، باغ امیرآباد و مجموعه دانشکده کشاورزی از جمله این پروژه‌ها است.

رئیس دانشگاه بیرجند یکی از عمده‌ترین چالش‌های دانشگاه را نبود خوابگاه متاهلین دانست و اظهار داشت: در حال حاضر هزار و ۸۶۰ دانشجوی متاهل و بیش از ۵۷۰ دانشجوی متاهل بین‌الملل در دانشگاه مشغول تحصیل هستند که تنها برای ۲۰ نفر محل اسکان داریم.

وی تاکید کرد: حداقل برای تحقق منویات مقام معظم رهبری باید در زمینه خوابگاه متاهلین به این دانشگاه کمک ویژه شود.

لامعی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی ما جذب دانشجوی بین‌الملل است تصریح کرد: در شرایط کنونی دانشگاهی ادامه حیات خواهد داشت که در عرصه بین‌الملل بدرخشد.

وی عنوان کرد: بودجه تعمیرات و تجهیزات دانشگاه تنها سه میلیارد تومان است در حالیکه علاوه بر اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های عمرانی دانشگاه، بر اساس برآوردهای انجام شده به ۹۳ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

رئیس دانشگاه بیرجند یادآور شد: با توجه به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، باید از این فرصت مهم نهایت استفاده شود لذا درخواست داریم مسوولان، دانشگاه‌های استان را ویژه بینند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: