پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
عجب شیر پرس - رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان در خراسان شمالی گفت: ۲۲۰ مسجد شهری و روستایی این شهرستان بر اثر بلایای طبیعی دچار فرسودگی شده است که نیاز به تعمیر و مرمت دارند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سعید علیپور روز یکشنبه اظهارداشت: این تعداد ۷۰ درصد از مساجد شهرستان دارالمصلین را تشکیل می دهد که قدمت بالایی دارند و بر اثر بلایای طبیعی دچار فرسودگی شده اند.

وی تصریح کرد: امسال چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل کمک های موقوفات برای مساجد و بقاع متبرکه شهرستان جمع آوری شد که تعدادی از این مساجد تعمیر می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان خاطرنشان کرد: همچنین امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح های نیمه تمام این اداره مصوب شد که با تخصیص این اعتبارات؛نوسازی، توسعه و تجهیز مساجد، بقاع متبرکه و سایر اقدامات عمرانی در بحث موقوفات هزینه و انجام می شود.

وی عنوان کرد: امسال از محل کمک خیران و نیکوکاران شهرستان ۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی جمع آوری شد و علاوه بر آن کمک های غیرنقدی شامل توزیع بسته معیشتی، بسته مهر تحصیلی، کمک درمانی و توزیع غذای گرم به نیازمندان انجام شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان اضافه کرد: این نهاد آمادگی دریافت هر نوع کمک مردمی و خیران را جهت رفع بخشی از دغدغه ها و نیازمندی های محرومان دارد و امیدواریم در این زمینه یاری‌گر خوبی باشیم و بخشی از مشکلات آنان برطرف شود.

شهرستان شیروان با سه هزار و ۲۰۵ رقبه بیشترین رقبات استان را دارد و دارای ۹۶۷ موقوفه و ۶۲ بقاع متبرکه است.

این شهرستان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: