جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
عجب شیر پرس - رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۴۱ هزار سفر در استان ثبت شده و ناوگان مسافری استان در این مدت دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را جابجا کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای محمدی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر در قالب ۲۵۶ هزار سفر در استان اذربایجان شرقی جابجا شدند اظهار کرد: امسال به دلیل دایر شدن مجدد سفر اربعین در قالب ناوگان اتوبوسی استان، سفر‌ها با اتوبوس انجام شد که تعداد سفر‌ها کاهش شش درصدی داشت اما تعداد مسافران ۲۲ درصد رشد را تجربه کرد.

وی بیشترین میزان جابجایی مسافر را به ترتیب مربوط به ناوگان اتوبوسی، سواری و مینی‌بوس اعلام کرد و گفت: در سفر‌های درون استانی بیشترین میزان سفر به ترتیب از شهر‌های مراغه، مرند و اهر به تبریز و بالعکس بوده و در حوزه برون استانی هم بیشترین مقصد مسافران استان تهران، ارومیه و اردبیل بود.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از پرداخت ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی و بازسازی ۳۷ دستگاه اتوبوس در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: متوسط عمر اتوبوس‌های استان ۱۵ سال، مینی بوس‌ها ۲۸ سال و سواری‌های عمومی ۱۲ سال است که هر سه مورد جزو ناوگان فرسوده محسوب می‌شود و نیاز به بازسازی دارد.

آقای محمدی عمده تخلفات صورت گرفته در حوزه ناوگان مسافری را حمل بار تجاری و برخورد نامناسب با مسافران برشمرد و تصریح کرد: حمل لبنیات و محصولات دامی خارج از یخچال با وسایل نقلیه مسافری ممنوع بوده و مسافران می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات از جمله روشن نکردن سیستم گرمایش و ...، با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: