دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
فتحی پور:
عجب شیر ما - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها باید شرایط دریافت تسهیلات خرد را آسان کنند، گفت:چگونه است که برخی بانک ها از مشتریان تقاضاکننده وام های خرد وثایق سنگین درخواست می کنند، اما برای مشتریان تسهیلات کلان شرایط سختی در نظر نمی گیرند؟

به گزارش هفته نامه عجب شیر به نقل از خانه ملت، ارسلان فتحی پور، با بیان اینکه بانک ها در تسهیلات خرد، شرایط سختی برای مشتریان در نظر می گیرند، گفت:نحوه دریافت وام های خرد توسط مشتریان باید تسهیل شود و بانک ها باید در دریافت وثایق و ضامن در تسهیلات خرد، شرایط راحت تری را برای مشتریان در نظر بگیرند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی بانک‌ها در قبال پرداخت تسهیلات خرد از مشتریان ضامن کارمند رسمی دولتی با فیش حقوق و گواهی کسر از حقوق و سایر موارد را مطالبه می‌کنند، افزود: بانک مرکزی باید به بانک‌ها تاکید کند که در تسهیلات خرد به جای دو ضامن تنها یک ضامن معتبر کافی است.

 

ضرورت خوش حسابی و متعهد بودن وام گیرندگان تسهیلات خرد

فتحی پور با اشاره به اینکه گاهی برخی بانک ها از مشتریان درخواست کننده تسهیلات کلان، وثایق سنگین و ضامن معتبر تقاضا نمی کنند، ادامه داد: براساس آئین نامه های بانک مرکزی، تعیین نحوه و نوع اخذ وثایق و همچنین ضامن در قبال دریافت تسهیلات برعهده هیات مدیره بانک‌ها است و خود بانک‌ها در این زمینه تصمیم گیری می‌کنند، چگونه است که برخی از آنها مشتریان تقاضاکننده وام های خرد وثایق سنگین درخواست می کنند، اما برای مشتریان تسهیلات کلان شرایط سختی در نظر نمی گیرند؟

وی با اشاره به خوش حسابی وام گیرنندگان خرد، یادآور شد:مردم در بازپرداخت تسهیلات خرد به ایفای تعهداتشان متعهدهستند و نسبت به بازپرداخت اقدام می کنند.

 

تصویب طرح اصلاح قانون نظام پولی و بانکی شرایط پرداخت تسهیلات را  آسان تر می کند

فتحی پور با بیان اینکه با تصویب طرح اصلاح قانون نظام پولی و بانکی شرایط پرداخت تسهیلات راحت تر می شود، افزود:در  تلاش هستیم، این طرح ذیل اصل 85 قانون اساسی شود، تا زمان بررسی آن کوتاه تر و دستورالعمل پولی و بانکی کشور مشخص شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بانک‌ها باید از بنگاه داری خارج شوندو تعداد شعب آنها که همچون قارچ در کشور رشد کرده، کاهش یابد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: