جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
عجب شیر پرس - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به کمبود نیروی انسانی به ویژه در حوزه پرورشی، بهداشت و مشاوره گفت: جبران این کمبود با روش‌های مختلف در دستگاه تعلیم و تربیت استان دنبال می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا ابراهیمی شامگاه چهارشنبه در نشستی با مدیران مدارس استان  اصفهان افزود: ابتدای آغاز سال تحصیلی جاری، استان اصفهان با کمبود ۱۶ هزار مربی و معلم مواجه شد که این کمبود در بخش‌های مختلف وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم، توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان بود گفت: بر این اساس ارتقای کمی و کیفی این دانشگاه به‌منظور تربیت نیرو برای تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر اهمیت هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک هویت مستقل برای این دانشگاه افزود: برای پذیرش هیات‌علمی مجوز گرفته و تفاهم‌نامه پذیرش حدود ۶ هزار نفر از داخل آموزش و پرورش و پنج هزار نفر دیگر از خارج از این نهاد منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ورودی دانشگاه فرهنگیان در کشور حدود ۴۰ هزار نفر شد که ۲ هزار و ۳۰۰ نفر سهم استان اصفهان بود.

ابراهیمی افزود: برای اولین‌بار در دانشگاه فرهنگیان مربی بهداشت پذیرفته شد و سهم مشاوران افزایش پیدا کرد در آینده برای پرورش مدیر آموزشگاه، رشته مدیریت مدرسه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه مشاوره و پرورشی باید برنامه ویژه داشته باشیم و بر این اساس درزمان حاضر طرح‌هایی مثل طرح امین در دست اجراست و یکهزار و ۲۰۰ نفر از طلاب و روحانیون در حوزه امور فرهنگی به کمک آموزش و پرورش می‌آیند.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: کمبود نیروی خدماتی نیز یکی دیگر از چالش‌های فعلی آموزش و پرورش است زیرا نیروی آموزشی را با حق‌التدریس و شیوه‌های دیگر می‌توان تامین کرد اما نیروی خدماتی را نمی‌شود.

وی ادامه داد:  وزارت آموزش و پرورش در تلاش است تا نیروی خدماتی برای مدارس جذب کند و در این حوزه، استان اصفهان نیاز شدید و جدی دارد و درمجموعً سه هزار نیروی خدماتی در کل استان نیاز است.

در زمان حاضر حدود یک‌میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان مشغول به تحصیل هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: