سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد
عجب‌شیر ما - معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وجود 4 میلیون سیم کارت و راه‌اندازی یک میلیون و 35 هزار اشتراک 3g در استان آذربایجان شرقی با 3.8 میلیون نفر خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، مرتضی براری بعد از ظهر امروز در همایش رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری در حوزه ICT ، با بیان اینکه مهم‌ترین بحث در این همایش تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش ICT  است، اظهار داشت: امروز در حوزه‌ای زندگی می‌کنیم که در سبد زندگی روزمره سهم ICT هر روز پررنگ‌تر می‌شود و بر همین اساس باید سهم خود را در  این دو سبد پر رنگ‌تر کنیم.

وی افزود: یکی از محورهای ارتقای سهم استان در حوزه اقتصاد ICT توجه به بحث زیرساخت‌ها بوده و با توجه به این مسئله در دو سال گذشته بیش از 600 میلیارد تومان در استان آذربایجان‌شرقی سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که در استان آذربایجان‌شرقی با جمعیت 3 میلیون و 800 هزار نفری 4 میلیون سیم کارت داریم و این نشان دهنده ضریب نفوذ بالا است.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه تنها یک میلیون و 35 هزار اشتراک 3G در عرض یک سال در استان راه‌اندازی شده است، گفت: زیرساخت‌های شبکه‌ای استان در این دولت سه تا 10 برابر شده و  به لحاظ زیرساخت مشکلی نداریم.

براری، ادامه داد: در موضوع دوم مهم‌ترین مسئله نیروی انسانی است که در این خصوص نیز با مشکلی مواجه نیستیم و 17 درصد دانشجویان کشور در حوزه برق و کامپیوتر فعال هستند و البته در آذربایجان‌شرقی نیز بین 15 تا 17 درصد دانشجویان در حوزه برق و کامپیوتر مشغول به تحصیل هستند که ثروتی بزرگ است و باید با توجه به این ظرفیت سهم استان را ارتقا بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که 25 میلیون نفر عضو یک شبکه اجتماعی شده‌اند این نشان دهنده علاقه مردم به این حوزه است و این یعنی اینکه همه شرایط برای حضور حداکثری اقتصاد آماده است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: