چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۱۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
رئیس اداره میراث فرهنگی تیران و کرون:
عجب شیر پرس - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون گفت: برای عرضه بهتر محصولات صنایع دستی و فروش بهتر این محصولات به دنبال ایجاد بازارچه صنایع دستی و تأسیس خانه هنرمندان صنعت‌کار هستیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، محسن مظاهری درباره مهم‌ترین مشکلات بخش صنایع‌دستی تیران و کرون، اظهار کرد: نخستین مشکل در این بخش نبود بازار فروش و مشکل عرضه است به طوری که هنرمندان صنایع‌دستی نمی‌توانند محصولات خود را برای فروش بگذارند. دومین مشکل نبود محل نمایشگاه و بازارچه فروش است تا صنعتگران بتوانند محصول تولیدی خود را در معرض دید عموم برای فروش بگذارند.

وی افزود: برخی هنرمندان صنایع دستی درخواست دریافت تسهیلات به دلیل مشکلات مالی دارند که در تلاش هستیم این مهم را برای آنان انجام دهیم. بنابراین از نظر تولید محصولات دستی و کیفیت کارها هیچ مشکلی نداریم و هنرمندان در بیشتر رشته‌ها مشغول کار هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون، گفت: اگر محل مناسبی برای فروش صنایع‌دستی وجود داشته باشد هنرمندان به راحتی می‌توانند محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند و گردش مالی مناسبی داشته باشند، اما وقتی تولیدات دارند و مکان مناسبی برای عرضه و فروش محصولات خود در شهر ندارند طبیعی است که محصولات تولیدی آنان روی دستشان تلنبار می‌شود و در نتیجه در خرید مواد اولیه برای تولید مجدد محصولات با مشکل مواجه می‌شوند.

مظاهری ادامه داد: با فرمانداری و شهرداری جلساتی داشتیم که بازارچه مناسب برای فروش محصولات صنایع دستی و محلی در محل پارک آزادگان ایجاد کنند که هنوز به نتیجه نرسیده چراکه بار مالی زیادی ایجاد می‌کند، اما به هر حال در تلاش هستیم با برگزاری جلسات مداوم راهکار مناسب برای حل این مشکل پیدا کنیم. نیاز داریم که بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای حل این مشکل اقدام کنند تا محل مناسبی برای فروش صنایع‌دستی هنرمندان ایجاد شود.

وی گفت: به هر حال بخش خصوصی برای برپایی بازارچه صنایع دستی به طور طبیعی هزینه و فایده می‌کند تا سود اقتصادی مناسبی کسب کند که تا کنون سرمایه‌گذاری در این باره پیدا نکردیم چراکه احتمال می‌دهند سوددهی آن کم باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون، افزود: تلاش خود را در دو فاز پیش برده‌ایم به این معنا که در وهله اول بازارچه صنایع دستی داشته باشیم و در وهله دوم در قالب یک خانه قدیمی و سنتی خانه هنرمندان ایجاد کنیم که راه‌اندازی خانه هنرمندان حداقل ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا با خرید یک خانه قدیمی و مرمت آن این مهم انجام شود تا مرکز تولید و فروش صنایع دستی باشد.

مظاهری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بحث ایجاد بازارچه را پیگیری کنیم، به بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا زمینی را که در اختیار شهرداری است برای انجام این کار اختصاص دهیم. اکنون بیش از ۲۰۰ هنرمند در بخش صنایع دستی در ۲۵ کارگاه در تیران و کرون مشغول فعالیت هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: