شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر نمایندگان نتیجه تحقیق و تفحص را نسبت به استیضاح ارجح می‌دانند، گفت: طبق گفته دوستان نماینده، آنها موافق ادامه فعالیت فاطمی امین در وزارت صمت هستند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، احسان ارکانی درباره طرح استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: درباره طرح استیضاح دو نکته وجود دارد. نخست اینکه به دلیل فضای فعلی کشور نیازمند همدلی، هم افزایی و انسجام بیشتر در همه بخش‌ها و نهادهای کشور هستیم و باید به این موضوع توجه شود. از طرفی نمایندگان معتقدند باید فرصت بیشتری به وزیر صمت داده شود و استیضاح به صلاح نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: نکته دیگر اینکه ممکن است برخی از نمایندگان مجلس اعتقادی به استیضاح آقای فاطمی امین نداشته باشند. اما انتقادهایی به برخی از برنامه‌های دولت در تولید و اقتصاد دارند که این انتقادها به حوزه‌های صنایع و معادن هم مربوط است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس تاکید کرد: حجم مطالبات مردم در حوزه‌های انتخابیه و بخش‌های معیشت،‌ اقتصاد،‌ کشاورزی، صنعت، تولید و سایر بخشها از نمایندگان زیاد است که نمایندگان این مطالبات را به وزرای دولت بازگو می‌کنند اما بازخورد کمی از آنها شاهد هستند.

وی ادامه داد: بر همین اساس از وزرای دولت می‌خواهیم که توجه بیشتری به مطالبات مردم و تذکرات نمایندگان داشته باشند تا گشایشی در حل مشکلات رخ داده و از استیضاح وزیر صمت عبور کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیشتر دغدغه‌های طراحان استیضاح، موارد حاکمیتی است، عنوان کرد: در بخش‌هایی مانند ایمیدور(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) انتقادهایی وجود دارد که بهتر است از طریق تحقیق و تفحص به چالش‌ها و  مشکلات آنها رسیدگی کرد. کما اینکه اکنون موضوع تحقیق و تفحص از ایمیدرو و شرکت‌های وابسته در دستور کار است.

ارکانی خاطرنشان کرد: بهتر است در شرایط فعلی تعامل و هم افزایی همه بخش‌ها و نهادهای کشور بیشتر شود. از طرفی نمایندگان مجلس، نماینده مردم هستند و در حوزه‌های انتخابی مشکلاتی را در زمینه استقاط خودرو و کامیون، تولید و معیشت مردم و سایر موارد از نزدیک می‌بینند و ما منتظریم در این بخش‌ها تصمیم فوری و سریع برای رفع این دغدغه‌ها ی مردم اتخاذ شود.

طرح استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۲۷ مهرماه اعلام وصول شد. مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد. جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت قرار است ۱۰ آبان در صحن مجلس برگزار شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: