جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان:
عجب شیر پرس - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان گفت: یکی از اولویت‌های مهم این نهاد با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت دانش‌آموزان، بازسازی مدارس آسیب دیده از فرونشست است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مجید نسیمی روز پنجشنبه افزود: بالغ‌بر۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مدارسی که براثر تهدید فرونشست دچار آسیب شده‌اند، دراستان اصفهان در نظر گرفته‌شده است.
وی اظهار داشت: از این میزان مقررشده است که ۱۳۰ میلیارد توسط دولت، ۱۳۰ میلیارد توسط خیران و مابقی از محل فروش اموال مازاد آموزش‌وپرورش تأمین شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان افزود: بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته بالغ‌بر ۳۵۰ کلاس درس در قالب ۳۴ مدرسه و با زیربنای ۴۱ هزار مترمربع براثر فرونشست دچار آسیب شده است.
وی خاطرنشان کرد: این مدرسه‌ها بطورعمده در شهرستان اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، برخوار و شاهین‌شهر شناسایی‌شده که در کلان‌شهر اصفهان بیشتر در ناحیه‌های سه، چهار و پنج بیشتر از دیگر ناحیه‌ها دچار آسیب است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان افزود: همچنین بیش از ۱۰ هزار کلاس درس با قدمت بالای ۴۰ سال در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد سه هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی است.
نسیمی خاطرنشان کرد: درمجموع تمام تلاش این نهاد، تکمیل پروژه‌های بازسازی و نیمه‌تمام است تا به رونق فضای آموزشی برای دانش‌آموزان منجر شود.
وی یادآور شد: درمجموع در نیمه اول سال جاری ۷۰ پروژه آموزشی، پرورشی با ۳۵۰ کلاس درس و زیربنای ۶۳ هزار مترمربع به آموزش‌وپرورش استان تحویل داده شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان پیش‌بینی کرد که تا پایان امسال نیز ۳۰ پروژه در قالب ۲۰۰ کلاس درس با مشارکت خیران و دولت در استان اتمام و به فضای تعلیم و تربیت افزوده شود.
وی میزان اعتبار سال جاری این نهاد را بالغ‌بر یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بخش عمده‌ای از این مبلغ برای تعمیر و تجهیز مدارس هزینه شد که ازجمله آن می‌توان به خرید و تأمین تجهیزات آموزشی، هوشمند سازی، تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، سالن‌های ورزشی و کیت‌های آزمایشگاهی اشاره کرد.
در زمان حاضر حدود یک‌میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان مشغول به تحصیل هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: