پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
عجب شیر پرس - رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: به‌ عنوان یک فعال اقتصادی و نماینده تولیدکنندگان بخش خصوصی تاکید و اعتقاد دارم که استیضاح وزیر صمت در شرایط فعلی به نفع بخش تولید کشور نیست.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سیدعبدالوهاب سهل آبادی روز سه‌شنبه اظهار داشت: طرح بحث استیضاح موجب بروز وقفه در روند انجام کارهای موثر وزارت صمت می شود به نحوی که وزیر و دیگر عوامل فعال در وزارتخانه نمی توانند در حوزه ماموریتی خود برنامه ریزی و اقدام موثری انجام دهند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه در دیدار با رییس جمهور نیز بر برنامه محور بودن سیدرضا فاطمی امین تاکید کردم، اظهار داشت: در این دیدار اعلام کردم که وزیر صمت با برنامه آمده و در شرایط کنونی عملکرد وی در ارتباط با حوزه صنعت، معدن و تجارت، خوب و قابل قبول است.

وی اضافه کرد: اقدامات مثبتی در حوزه های مرتبط با وزارت صمت به خصوص ستاد تسهیل تولید انجام شده که نتیجه آن احیا و فعال شدن بسیاری از واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در سراسر کشور است.

سهل آبادی با اشاره به فعالیت دبیرخانه ستاد تسهیل در وزارت صمت، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در ستاد تسهیل مطرح و پیگیری شده است و برهمین اساس امروز شاهدیم که وضعیت تولید کشور نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر شده است.

به گفته وی، وضعیت بازار هم به رغم اجرای طرح عادلانه سازی یارانه ها، به همت دولت و وزارت صمت کنترل شد و اگر چه شاهد مشکلاتی در بخش های اقتصادی و معیشتی هستیم، اما هیچ کمبودی در سطح بازار وجود ندارد.

سهل آبادی با تاکید بر اینکه وزارت صمت در حوزه بازرگانی، صنایع و معادن دارای برنامه است، تصریح کرد: با اطمینان اعلام می‌کنم که اولین پیامد منفی استیضاح وزیر صمت متوجه بدنه این وزارتخانه می شود و پس از آن  مجموعه هدف این وزارتخانه شامل سازمان ها و شرکت های تولیدی نیز آسیب خواهند دید.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: این استیضاح ارتباط صنایع با خارج از کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و برهمین اساس تاکید داریم که اکنون وقت مناسبی برای استیضاح وزیر صمت نیست و باید به وزیر مهلت و زمان بیشتری برای اجرای کارها داد.

سهل آبادی ادامه داد: فاطمی امین در یک سال اخیر اقدامات موثری را در حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت انجام داده است که مهم ترین آنها ایجاد شفافیت و از بین بردن رانت است.

تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز چهارشنبه -۲۷ مهر- از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول ش و با اعلام سخنگوی هیأت رئیسه ، جلسه استیضاح قرار است روز یکشنبه هشتم آبان برگزار شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: