چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۱۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
عجب شیر پرس - رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: آمران و عاملان به اغتشاش و تخریب اموال عمومی باید هزینه‌هایی را که به مردم و نظام وارد کرده‌اند جبران و پرداخت کنند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: در اغتشاشات اخیر عده‌ای آمر و عده‌ای عامل اغتشاش و تخریب اموال عمومی بودند.

وی افزود: آن قشر که آمر به تخریب و اغتشاش بودند از قشر مرفه جامعه نیز هستند که چه از سر عدم تحقیق و بررسی و چه آگاهانه دست به تحریک عده‌ای برای اغتشاش زده‌اند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه آمران به تخریب و اغتشاش باید خساراتی را که به مردم و نظام زده و اموالی را تخریب کرده‌اند بپردازند، اظهار داشت: پرداخت هزینه و خسارت به بیت المال برای جبران هزینه تخریب اموال عمومی تنها بخشی از خسارات وارد به مردم و نظام را جبران می‌کند.

جوکار خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از هزینه تحمیل شده به کشور و نظام در جریان اغتشاشات اخیر جنبه فرهنگی، اقتصادی، معنوی و بین‌المللی دارد که با پرداخت این هزینه‌ها قابل جبران نیست و آمران به تخریب و اغتشاش باید عملاً در محضر مردم از این کار خود ابراز پشیمانی کنند.

وی افزود: گروه دوم کسانی هستند که با تحریک آمران اغتشاش دست به تخریب و آشوب زده‌اند و این عده همان عاملان اغتشاشات اخیر هستند که دست به تخریب اموال عمومی زدند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: از نظر پرداخت و جبران هزینه‌های تحمیل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده به کشور و نظام تفاوتی ندارد که فرد آمر به اغتشاش باشد و چه عامل به اغتشاش، باید هزینه‌هایی را که به مردم و نظام وارد کرده است جبران کند و خساراتی که وارد کرده است را بپردازد.

جوکار خاطرنشان کرد: طبیعی است جرم کسانی که عالمانه و از روی آگاهی دست به تخریب زده‌اند و یا عده‌ای را تحریک به تخریب کرده‌اند سنگین‌تر از کسانی است که از سر ناآگاهی دست به این کار زده باشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: