دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
عجب شیر پرس - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از آغاز برنامه‌ ایجاد خانه‌های محیط زیست در روستاهای هدف گردشگری استان خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، شهنام اشتری روز شنبه ایجاد خانه های محیط زیست به خصوص در جوامع روستایی را ضروری دانست و افزود: تجهیز و تکمیل این خانه ها در سطح استان با کمک صندوق ملی محیط زیست انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: هدف اصلی این طرح، مردمی سازی مسایل و مشکلات محیط زیست و ارتقای سطح فرهنگ محیط زیستی جامعه و تبیین اهداف توسعه پایدار در بین همه اقشار مردم است.

اشتری با بیان اینکه تولید و تهیه محتوای آموزشی دهیاران و بهورزان خانه های بهداشت در خصوص مسائل اصلی و مفاهیم کارشناسی محیط زیست بر عهده اداره کل حفاظت محیط زیست استان است، ادامه داد: در گام اول روستاهای هدف گردشگری به دلیل ورود گردشگران و تولید پسماند و سایر آلاینده گی ها در قالب این طرح اجرا خواهد شد.

وی همچنین از مصوبات جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای آذربایجان شرقی مبنی بر کمی سازی خسارت های بهداشتی آلودگی هوای کلانشهر تبریز خبر داد و افزود: هرگونه تغییر سوخت مصرفی نیروگاه ها با هماهنگی و بعد از تصمیم گیری در کارگروه اضطرار هوای استان باید صورت بگیرد.

اشتری گفت: در این خصوص طی نامه ای با امضای استاندار آذربایجان شرقی جهت تداوم تخصیص سهمیه سوخت گاز نیروگاه های تبریز و بناب برای نیمه دوم سال جاری از وزارت نیرو، پیگیری های لازم به انجام می رسد.

در آذربایجان شرقی بیش از ۵۰ روستای هدف گردشگری وجود دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: