دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
علیزاده عنوان کرد
عجب شیر پرس - نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی از سازمان اتکاء به عنوان فرصت تحول در اقتصاد کشاورزی مراغه و عجب شیر نام برد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب شیر و عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی از سازمان اتکاء به عنوان فرصت تحول در اقتصاد کشاورزی مراغه و عجب شیر نام برد.

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: مراغه و عجب شیر قطب تولید محصولات باغی و کشاورزی استان آذربایجان شرقی می باشند. مطالعات صندوق حمایت از توسعه کشاورزی وزارت جهادکشاورزی حاکی از حدود ده هزار میلیارد گردش مالی سالانه  اقتصاد کشاورزی مراغه عجبشیر در حوزه محصولات؛ زراعی، باغی، دامپروری و... می باشد.

وی افزود: تامین امنیت غذایی کشور از طریق کمک به تقویت اقتصاد کشاورزی یکی از ماموریت های سرریز توان دفاعی وزارت دفاع هست از طرف دیگر  صنایع تبدیلی حلقه مفقوده اقتصاد کشاورزی مراغه و عجب شیر می باشد که سالانه هزاران میلیارد خسارت و عدم النفع تحمیل می نماید.

علیزاده گفت: جهت ایجاد ارزش افزوده و استقرار صنایع تبدیلی با فرصت های شغلی بیشتر از وزارت دفاع دعوت کردیم که در اقتصاد کشاورزی مراغه و عجب شیر ورود نماید. در همین راستا امیر سرافراز صادقی معاون منابع وزیر دفاع و دکتر اعلمی رئیس محترم سازمان اتکا برای بررسی میدانی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری با سفر به منطقه از آمادگی وزارت دفاع برای کمک به اقتصاد کشاورزی مراغه عجب شیر خبر دادند.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس خاطرنشان کرد: شهرک صنایع غذایی کشاورزی و مجتمع کشت و صنعت و  تولید مشارکتی مرغداریها در برنامه کارگروه بررسی ظرفیت ها برای سرمایه گذاری سازمان اتکاء وزارت دفاع قرار گرفت که پیگیر خواهم بود تا محقق شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: