سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۱۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
عجب شیر پرس - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آوار برداری در مناطق زلزله زده خوی با همه توان در حال انجام است، گفت: آواربرداری ۱۸۲ واحد دامی و مسکونی این مناطق به پایان رسیده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جعفر برزگر روز پنجشنبه با اعلام اینکه حدود یک‌هزار و ۶۲۰ واحد مسکونی و دامی در زلزله اخیر شهرستان خوی آسیب دیده و نیازمند آواربرداری است، اظهار کرد: انتظار داریم آواربرداری از تمامی مناطق آسیب دیده تا ۲۰ روز آینده به پایان برسد.

وی با بیان اینکه آواربرداری از روستاهای پرجمعیتی نظیر خنجرخان و اسماعیل کندی به طور ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده، ادامه داد: تسریع در این عملیات، منوط به همکاری مردم در جابجایی و اسباب کشی است تا هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اضافه کرد: به دلیل معابر کم عرض و مشکلات مربوط به اسباب کشی زلزله زدگان، در برخی مناطق آواربرداری به کندی صورت می‌گیرد.

آواربرداری از ۱۸۲ واحد زلزله‌زده در خوی به پایان رسید

برزگر با بیان اینکه ۶۷ تیم ارزیاب برای بررسی خسارت وارده به مناطق زلزله زده در خوی حضور دارند، افزود: مراحل ارزیابی ۲ شهر و ۵۴ روستا به پایان رسیده و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ واحد مورد بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین از آغاز بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله در شهرستان خوی خبر داد و گفت: عملیات شروع احداث واحدهای آسیب دیده در روستای مرتضی قلی کندی این شهرستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: اکیپ های صدور پروانه ساختمانی در روستاها حضور دارند تا تسریع کننده ارائه خدمات به زلزله زدگان باشند؛ همچنین خسارت دیدگان می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن خوی درخواست‌های بازسازی خود را ارائه کنند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ در مقیاس ریشتر ساعت ۰۳:۵۱ بامداد چهارشنبه ۱۳ مهر، شهرستان خوی در شمال غرب استان آذربایجان غربی را لرزاند؛ در این زمین لرزه علاوه بر مصدومیت بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر، چند صد واحد مسکونی و ۸۰ واحد آموزشی نیز آسیب دید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: