جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
حماسه حضور و همدلی
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از حضور گسترده مردم این استان در پای صندوق های رای گفت: انتخابات دراین حوزه انتخابیه در امنیت کامل برگزار شد و هیچ مشکلی از شعبه های اخذ رای گزارش نشد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده' با پایان مهلت اخذ رای افزود: حدود چهارهزار و 500 نفر به عنوان عوامل اجرایی انتخابات دراین استان انجام وظیفه و جمع کثیری نیز برای ایجاد امنیت انتخاباتی در دو هزار و 900 شعبه اخذ رای تلاش کردند.
وی حماسه سازان انتخابات امروز /هفتم اسفند/ را برندگان اصلی این رویداد خواند و گفت: طبق قانون بلافاصله پس از اتمام مهلت، درب شعبه های اخذ رای در سراسر استان جهت شمارش آرا بسته شد.
وی افزود: با توجه به کثرت داوطلبان درانتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی/ 330 نفر/ به ویژه درحوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو شمارش آرا زمان بر خواهد بود.
وی به تلاش شبانه دست اندرکان و عوامل اجرایی انتخابات در سطح استان اشاره کرد و گفت: تفکیک آرا صندوق به صندوق در محل شعبه و تجمیع شمارش در محل فرمانداری نیازمند وقت کافی است.
وی با اشاره به اینکه مردم آذربایجان شرقی با حضور گسترده در پای صندوق های اخذ رای دین خود را نسبت به شهدا ادا کردند، افزود: میزان مشارکت مردم پس از شمارش آرا اعلام می شود اما تمدید انتخابات تا ساعت 23 و حضور مردم استان در پای صندوق های رای تا آخرین دقایق، نشان دهنده مشارکت گسترده مردم است.
آذربایجان شرقی با حدود سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 13 حوزه انتخابیه و 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی است که به همراه استان اصفهان پس از تهران بیشترین تعداد نماینده را در پارلمان کشور دارد.
از مجموع جمعیت این استان دو میلیون و 909 هزار و 208 نفر واجد شرایط رای هستند.
حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با شش کرسی در مجلس شورای اسلامی و 145 نامزد بیشترین و موثرترین حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: