پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
پورابراهیمی مطرح کرد؛
عجب شیر پرس - کمیته‌های مشترک و تخصصی از کمیسیون اقتصادی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد تا ظرف ۱۰ روز پیشنهادات مربوط به آنچه باید مشوق‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شود
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به نشست روز گذشته (سه شنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس با وزارت اقتصاد و رئیس سازمان بورس, گفت: بررسی آخرین وضعیت بازار سرمایه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان بورس دستورکار امروز کمیسیون اقتصادی بود که گزارش‌هایی از سوی کمیته تخصصی کمیسیون و سازمان بورس ارائه شد.

پور ابراهیمی افزود: بر اساس تصمیم اخذ شده در نشست دیروز، کمیت‌های مشترک و تخصصی از کمیسیون اقتصادی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد تا ظرف ۱۰ روز پیشنهادات مربوط به آنچه باید به عنوان مشوق‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شود و همزمان آنچه مانند قیمت گذاری دستوری که نباید در دستورکار قرار گیرد، اما متأسفانه اکنون در حال انجام است، لحاظ شود و در قالب گزارشی جمع بندی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: این گزارش پس از تأیید کمیسیون اقتصادی و وزارت اقتصاد به رئیس جمهور ارائه می‌شود تا در لایحه بودجه سال بعد مبنا قرار گیرد.

رئیس سازمان بورس هم در حاشیه این نشست گفت: هدف از تشکیل کمیته تخصصی بازار سرمایه افزایش سودآوری شرکت‌هاست.
مجید عشقی، افزود: یکی از مشکلات عمده شرکت‌های بورسی افزایش سودآوری، لزوم تشکیل سرمایه و رشد سرمایه گذاری است که تلاش شده در کمیته مشترک و در بودجه سال آینده به این موارد توجه بیشتری شود.
رئیس سازمان بورس تصریح کرد: باید به شرکت‌ها کمک کرد تا هم سود آن‌ها افزایش یابد و اینکه رشد سرمایه آن‌ها اتفاق افتد.
در نشست روز سه شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شد با تشکیل کمیته تخصصی مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت اقتصاد ظرف مدت ۱۰ روز آینده پیشنهادات مرتبط با آنچه که به عنوان مشوق‌ها است در قالب یک گزارش مشخص جمع بندی و با امضای مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت اقتصاد به رئیس جمهور ابلاغ و در لایحه دولت مبنا قرار گیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: