چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
فرماندار مرند در جمع اعضای انجمن حیات سبز مرند:
عجب شیرما - معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: فرمانداری آماده است بستر مناسب برای فعالیت انجمن‌های غیردولتی فراهم آورد تا شاهد رشد و شکوفایی آنها باشیم.

به گزارش عجب شیرما به نقل از فارس، تقی کرمی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با اعضای انجمن حیات سبز مرند، عضویت بیش از نفر در انجمن حیات سبز مرند را یک امتیاز ویژه برای انجمن برشمرد و اظهار داشت: فعالیت‌هایی که در این مدت کوتاه توسط انجمن شده چشمگیر بوده و این نشانگر سلامت نفس، ایمان و پشتکار اعضای انجمن است.

وی با اعلام اینکه انجمن‌های غیردولتی نمادی از دموکراسی هستند، گفت: انجمن حیات سبز یکی از انجمن غیردولتی است که در طول فعالیت دولت تدبیر و امید در شهرستان مرند مجوز گرفته و فعالیت دارد.

فرماندار ویژه مرند ضمن اشاره به حساسیت فعالیت در چنین انجمن‌هایی، حرکت پیوسته و آهسته توام با تعقل را برای رسیدن به موفقیت ضروری دانسته و از اعضا خواست برای شناسانده انجمن و تاثیرگذاری بیشتر نسبت به برگزاری همایش­‌ها و جشنواره­ اقدام کنند.

کرمی در بخش دیگری از سخنان خود موفقیت و تاثیرگذاری انجمن‌های غیردولتی و بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف را یک اصل ثابت شده اعلام کرد و افزود: خوشبختانه اعضای انجمن افرادی متشخص و صاحب فکر هستند که با وجود داشتن سلائق فکری متفاوت در رسیدن به اهداف زیست محیطی همکاری خوب و موثری دارند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن دعوت از انجمن برای تعریف برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت برای خود از آنها خواست با تعریف منابع مالی برای خود از وابستگی به نهادهای دولتی پرهیز کنند چرا که دولت علاقه‌ای ندارد که این انجمن‌ها دولتی شوند زیرا در این صورت این انجمن­‌ها از اهداف خود دور خواهند شد.

فرماندار مرند با قبول درخواست برای حضور نماینده انجمن در کار گروه‌های مرتبط از آنها خواست در زمینه تفکیک زباله از مبدا، فرهنگ‌سازی در ارتباط با مصرف بهینه انرژی و حفاظت از محیط زیست با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط همکاری کنند.

حیدر زائرکعبه مدیرعامل انجمن حیات سبز مرند ضمن اشاره به مراحل اخذ مجوز انجمن به مشکلات فرآوری پرداخت و گفت: متاسفانه در ابتدای کار نگرش مثبتی به فعالیت انجمن وجود نداشت و برخی افراد احساس می‌کردند که این انجمن هم پدیده‌ای موقتی بوده و با اهداف سیاسی ایجاد شده است.

وی افزود: با همکاری و مساعدت اعضا و فرمانداری، محیط زیست و بخشداری توانستیم ذهنیت قبلی را زدوده و مردم را با نیت اصلی انجمن که حفاظت از محیط زیست است آشنا سازیم.

وی اظهار خرسندی از استقبال مردم از فعالیت‌های انجمن از فرماندار مرند خواست تا مشکلات فرآروی انجمن‌ها را رفع کنند.

یکی از معضلات محیط زیست مرند عدم تعادل دام و مرتع است

ناصر منوچهری رئیس هیئت مدیره انجمن حیات سبز مرند ، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء امام حسین (ع) و تشکر از حضور حاضران مخصوصا کرمی فرماندار و هیئت همراشان، با بیان ضرورت تاسیس انجمن زیست محیطی در شهرستان از عملکرد انجمن در ماه‌های گذشته گزارش مختصری ارائه داده و گفت: یکی از مشکلات و معضلات محیط زیست شهرستان عدم تعادل دام و مرتع است که به مراتع شهرستان مخصوصا منطقه «میشو داغی» آسیب جدی می‌رساند.

منوچهری اظهار داشت: در این زمینه انجمن حیات سبز مرند می‌تواند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای جوامع محلی با حمایت بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی در حفاظت پایدار مراتع نقش مهم و مثبتی داشته باشد.

وی گفت: فرهنگ‌سازی در خصوص مصرف بهینه انرژی و منابع پایه یکی از اساسی‌ترین کارهایی است که باید انجام پذیرد و ما می‌توانیم با ارائه طرحی اجرایی آموزش چهره به چهره شهروندان برای مصرف بهینه انرژی و منابع طبیعی این مهم را به انجام رسانیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن حیات سبز افزود: موضوع پسماندهای شهری هم از اساسی‌ترین مشکلات محیط زیستی شهرستان است که در این مورد نیز انجمن حیات سبز می‌تواند با اجرای برنامه‌های فرهنگی و برگزاری کلاس‌‌های آموزشی برای نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا با همکاری شهرداری‌های شهرستان مفید و موثر باشد.

منوچهری اعلام کرد: انجمن حیات سبز مرند وظیفه خود می‌داند برای حفاظت از محیط زیست از مسئولانی که نگرش زیست محیطی دارند و در این راه فعالیت می‌کنند حمایت کند.

برچسب ها: مرند ، تقی کرمی ، انجمن
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: