شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: پیشنهاد من به آقای رئیس‌جمهور این است که برای انتخاب وزیر به بدنه این وزارتخانه بزرگ اعتماد کرده و از میان نیروهای با سابقه در ساختار که بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند فردی را برای تصدی مسئولیت وزارت انتخاب کنند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایلنا، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در رابطه با لزوم معرفی هر چه سریع‌تر وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین وزارتخانه‌های دولت است و برای انتخاب وزیر آن باید دقت و توجه زیادی به خرج داد. وزیر پیشنهادی باید با ماموریت‌ها و مسئولیت‌های متنوع این وزارتخانه که از بدو تولد تا بازنشستگی را در برمی‌گیرد آشنا بوده و برای بهبود خدمات در تمامی حوزه‌ها و سطوح برنامه داشته باشد.

وی ادامه داد: به عقیده من یکی از مواردی که طی دوره‌های مختلف به این وزارتخانه آسیب وارد کرده انتخاب وزیر از خارج از این ساختار بوده است، پیشنهاد من به آقای رئیس‌جمهور این است که این برای انتخاب وزیر به بدنه این وزارتخانه بزرگ اعتماد کرده و از میان نیروهای باسابقه در ساختار که بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند، فردی را برای تصدی مسئولیت وزارت انتخاب کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: یکی از مزیت‌های انتخاب وزیر از بدنه و کادر وزارتخانه این است که فرد سال‌های زیادی را در رده‌های مختلف و احتمالا حوزه‌های متنوع ماموریتی این وزارتخانه مشغول به خدمت بوده و به خوبی با حوزه‌های گوناگون آشنا است که در نتیجه شناخت بهتر و نزدیک‌تری با کارشناسان حوزه‌های مختلف دارد و می‌تواند راهکارهای مناسب‌تری برای بهبود عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود مدنظر قرار دهد.

وی افزود: به شخصه معتقدم که بهتر است گزینه مدنظر از بدنه وزارتخانه انتخاب شود و به همین دلیل با هر دو وزیر معرفی شده از سوی آقای رئیسی یعنی هم آقای عبدالملکی و هم آقای زاهدی‌وفا مخالفت کردم.

چنارانی در رابطه با عدم اقبال مجلس به زاهدی وفا اظهار داشت: آقای زاهدی وفا دارای ویژگی‌ها و صفات خوبی هستند اما مساله فرزندان ایشان نکته مهمی بود که مجلس نشان داد نسبت به موارد این چنینی حساس است. ضمن اینکه وزیر این وزارتخانه که ماموریت‌های حمایتی در حوزه بهزیستی، زنان سرپرست خانوار و ... را برعهده دارد اگر با درد مردم آشنا نباشد، قادر به تصمیم‌گیری مناسب نخواهد بود.

وی افزود: از سوی دیگر این وزارتخانه به عنوان دستگاهی که بیشترین طیف جمعیتی از مردم مخاطبان خدمات آن هستند نیاز به یک وزیر اهل تعامل دارد که این مساله نیز در مدتی که آقای زاهدی وفا سرپرستی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برعهده داشت، کمتر از ایشان مشاهده شد.

نماینده مردم نیشابور به اتمام مهلت قانونی فعالیت سرپرست وزارت کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مهلت سه ماه فعالیت سرپرست به پایان رسیده و کسب اجازه برای ادامه فعالیت آقای زاهدی وفا تا زمان رأی اعتماد بود، به نظر دیگر فرصتی باقی نمانده و آقای رئیس جمهور باید هر چه سریع‌تر گزینه پیشنهادی را به مجلس معرفی کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: