پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
عجب شیر پرس - مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی جاری بیش از هشت هزار و ۲۵۰ تن محصول بادام از باغات استان برداشت شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدباقر بی پروا، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه کل سطح زیر کشت بادام استان پنج هزار و ۹۳۶ هکتار است، افزود: این میزان اراضی شامل پنج هزار و ۵۳۲ هکتار باغ بارور و ۴۰۴ هکتار باغ غیربارور است.

وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد در واحد سطح استان ۱.۵ تن بادام در هکتار است، اظهار داشت: عمده ارقام مورد کشت بادام در باغات استان شامل آذر، فرانیس، شکوفه، سهند و ارقام محلی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان بیش از سه درصد از مجموع ۱۷۵ هزار و ۶۳۶ هکتار باغ های زیرکشت بادام کشور را به خود اختصاص داده و در این خصوص حائز رتبه هشتم کشوری است.

بی پروا، ادامه داد: بیشترین میزان بادام استان به ترتیب در شهرستان های شبستر، اسکو، عجب شیر، مراغه ، آذرشهر و مرند تولید می شود که علاوه بر تازه خوری به صورت خشکبار به شهرهای مختلف کشور نیز صادر می شود.

آذربایجان شرقی بر اساس آمار سال ۱۳۹۸ دارای ۱۱۲ هزار و ۱۴۴ هکتار باغ درختان مثمر بوده که به طور عمده شامل سیب، انگور، زردآلو، بادام و گردو است و این استان با برخورداری از ۴.۱۸ درصد از سطح باغ های کشور از نظر وسعت باغ ها رتبه ششم را دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: