سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۱۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
عجب شیر پرس - در ادامه هشدارهای لفظی مقامات آمریکا و غرب علیه روسیه، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که واشنگتن و ناتو از هر اینچ خاک و قلمروی کشورهای عضو ناتو دفاع خواهند کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه را مستقیم خطاب قرار داد و گفت واشنگتن و ناتو آماده هستند تا «از هر اینچ خاک» و قلمروی ناتو دفاع کنند.

به نوشته راشاتودی، این اظهارات بایدن پاسخی است به سخنرانی پوتین که روز جمعه و قبل از امضای معاهده‌هایی انجام شد که راه را برای پیوستن چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا هموار می‌کند؛ این چهار منطقه اخیراً همه‌پرسی پیوستن به روسیه را انجام دادند، اقدامی که آمریکا و متحدانش به‌شدت محکوم کردند.

بایدن بدون اشاره به اینکه کدام بخش از سخنرانی پوتین را پاسخ می‌دهد افزود: آمریکا به همراه متحدان خود در ناتو کاملاً آماده است تا از هر اینچ خاک ناتو دفاع کند. آقای پوتین، آنچه می‌گویم را اشتباه متوجه نشوید. هر اینچ.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تأکید کرد «عبارت‌ها و تهدیدهای بی‌ملاحظه» پوتین، آمریکا و متحدانش را نمی‌ترساند. وی با اشاره به برگزاری همه‌پرسی در مناطق شرقی اوکراین و الحاق آنها به روسیه مدعی شد که «اقدامات پوتین نشانه‌ای تقلا کردن و دست‌وپازدن است».

بایدن همچنین با بیان اینکه «پوتین نمی‌تواند قلمرو همسایه‌اش را تصرف، و (بدون عواقب) فرار کند» گفت: ایالات متحده هرگز این (الحاق مناطق شرقی اوکراین به روسیه) را به رسمیت نمی‌شناسد. روشن و ساده هم بگویم که جهان هم چنین چیزی را به رسمیت نخواهد شناخت.

اظهارات و هشدارهای رئیس‌جمهور آمریکا به رئیس‌جمهور روسیه نشان‌دهنده دور دیگری از هشدارهای دوجانبه روسیه و غرب علیه همدیگر است. هفته گذشته نیز ولادیمیر پوتین گفت مسکو در حال حاضر در حال جنگ با «کل ماشین نظامی غرب است» و تأکید کرد اگر نیاز باشد روسیه برای دفاع از تمامیت ارضی و مردمش «از تمام تسلیحات موجود و دمِ دستش استفاده خواهد کرد».
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: