چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - April 17 2024
کد خبر: ۱۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
عجب شیر پرس - مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه فصل تخم ریزی ماهیان در دریاچه پشت سد ارس تمام و فعالیت‌های صید و صیادی آغاز شده است، گفت: بیش از ۳۷۰ نفر در صید ماهی از دریاچه پشت سد ارس فعال هستند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدباقر قریشی روز دوشنبه افزود: تعاونی‌های صید و صیادی ۱۸ و ۱۹ ارس مجاز هستند تا فعالیت‌های صیادی خود را تا اطلاع ثانوی در دریاچه پشت سد ارس آغاز کنند.

وی اظهار کرد: در این تعاونی‌ها حدود ۴۰۰ نفر به صورت پایدار در زمینه صید و صیادی مشغول فعالیت هستند و بیش از ۲۰۰ خانوار دیگر نیز به صورت غیر مستقیم از این منبع آب بهره‌مند می شوند.

قریشی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۶۰۰ تُن انواع ماهی از دریاچه سد ارس صید شده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال تا آخر فصل نزدیک به ۳ هزار و ۸۰۰ تُن انواع ماهی از این منبع آبی عظیم صید و روانه بازارهای مصرف شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اضافه کرد: در این منطقه انواع ماهی شامل سوف، ماش، کلمه، فیتوفاگ، سیم کپور و ماهیان بومی صید می‌شود.

دریاچه پشت سد ارس در شمال آذربایجان‌غربی واقع شده و یکی از غنی‌ترین منابع آبی در کشور و دارای انواع ماهیان بومی و گرمابی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: