شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
عجب شیر پرس - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از۲۰ هزار میلیارد ریال منابع از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان اختصاص یافته و تلاش بر این است تا سایر منابع و تعهدات سفر نیز در فصل کاری تخصیص یابد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، داود شایقی روز دوشنبه اظهار کرد: جذب کامل این اعتبارات به تحرک اقتصادی و اشتغال‌زایی استان کمک خواهد کرد و در نشست با معاونین سازمان برنامه و بودجه هم قرار شد امسال بخش عظیمی از تعهدات سفر و منابع مورد نیاز تخصیص یابد تا طرح‌های مصوب به سرعت اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه تکمیل طرح‌های عمرانی در این استان با تخصیص اعتبارات لازم در اولویت قرار گرفته است افزود: تکمیل راه آهن اردبیل – میانه، احداث ۵۰ کیلومتر بزرگراه‌، بهره‌برداری از پایاب سدهای خداآفرین، عمارت، گیوی و بفراجرد در جنوب و شمال استان از جمله این پروژه‌ها است.

شایقی در ادامه تکمیل پروژه راهسازی پارس‌آباد – مشگین‌ به طول ۱۳۷ کیلومتر و جاده گرمی – بیله‌سوار به طول ۸۹ کیلومتر را از دیگر طرحهای اولویت دار استان ذکر کرد که اعتبارات لازم برای این پروژه‌ها هم جذب شده است.

وی توجه به زیرساخت‌ها به ویژه حمایت از بخش خصوصی و توسعه شهرک‌های صنعتی را جزو برنامه‌های اصلی توسعه استان برشمرد و گفت: تمام تلاش بر این است تا اصل تولید، کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی در کنار اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یک اولویت اصلی مورد توجه قرار بگیرد.

شایقی با بیان اینکه ارتقای بهره‌وری در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان امکان‌پذیر است افزود: یکی از مسائل و موضوعات بسیار مهم در کشور ارتقای بهره‌وری و رعایت اصل بهینه‌سازی مصرف در همه بخش‌هاست تا کشور بتواند در مسیر توسعه و پیشرفت گام‌های جدی بردارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از ابلاغ ۹۹ عنوان طرح پژوهشی و تحقیقاتی به استان خبر داد و گفت: بعد از بررسی ۴۹ عنوان به صورت مستند به تأیید رسید تا دستگاه‌های اجرایی متولی این عناوین را برای اجرا مد نظر قرار دهند.

 شایقی افزود: بخشی از بدهی سال‌های گذشته از بابت اجرای طرح‌های پژوهشی پرداخت شده و امیدواریم امسال همه دستگاه‌ها با ورود به سامانه و طبق مقررات طرح‌های خود را به ثبت رسانده و از ارائه کارکرد معوق و بدهی پرهیز کنند.

وی گفت: سال گذشته هشت میلیارد ریال و امسال نیز ۱۱میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌های پژوهشی اختصاص یافته که امید است با پرداخت بدهی سال‌های گذشته بتوان برای طرح‌های پژوهشی جدید منابع لازم را تامین کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: