چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۱۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
عجب شیر پرس - زنگ بازگشایی مدارس با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و فرماندار برای تحصیل حدود ۳۲۰ هزار دانش آموز در استان همدان به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه «آیین روشن» آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان نواخته شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در این آیین گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با حضور حدود ۳۲۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه این استان در قالب ۱۱ هزار و ۴۰۰ کلاس درس، همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

محمود نقوی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: استان همدان در دفاع مقدس، هزار و ۷۶ دانش آموز و ۲۱۳ معلم شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نقوی با اشاره به همه گیری کرونا و مجازی بودن کلاس‌های درس در طول ۲ سال گذشته تصریح کرد: با توجه به پیگیری های استاندار همدان و تامین بودجه مناسب، استان همدان رتبه نخست نصب تهویه هوا و هواکش کلاس‌های درس سراسر کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان همدان ۴۱ هزار نیروی شاغل و بازنشسته دارد که دانش‌آموزان را بر اساس سند تحول بنیادین در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: در حوزه ثبت نام دانش آموزان نیز استان همدان در سال تحصیلی جدید، رتبه نخست کشور را به دست آورد.

وی ادامه داد: قصد داریم امسال و پس از ۲ سال دوران شیوع کرونا و دوری دانش آموزان از مدرسه، یک فضای آموزشی مناسب را برای آینده سازان کشور فراهم کنیم.

نقوی تاکید کرد: در شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار همدان مشکلات موجود مدارس و حوزه‌های آموزشی بررسی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی و اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین چالش ما نیروی انسانی است، افزود: آموزش و پرورش استان همدان با کمبود چهار هزار نفر معلم و نیروی انسانی مواجه است که برای رفع آن از تمامی ظرفیت های موجود استفاده می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: در خصوص رفع مشکل کم آبی نیز بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تامین و تجهیز منبع ذخیره آب در مدارس استان هزینه شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: