پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی :
عجب شیر پرس - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت : در گذشته ۷۰ درصد اعتبارات و منابع مالی آموزش و پرورش از درآمدهای نفتی بود که این میزان اکنون به حدود ۳۰ درصد رسیده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رضا حاجی پور روز شنبه در آیین نواختن زنگ مهر مدارس مازندران در دبیرستان شیوا شهرستان آمل با اشاره به اهمیت کاهش وابستگی منابع آموزش و پرورش به درآمدهای نفتی ، افزود : کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی ثبات بیشتری به نهاد تعلیم و تربیت داده است.

وی تحریم مازندران های ظالمانه را مهم ترین دغدغه های وزارت آموزش و پرورش و اثرگذارترین عامل منفی در منابع این نهاد برشمرد و ادامه داد : خوشبختانه با برنامه ریزی و بودجه ریزی دولت و همکاری مجلس، بخش اعظم منابع آموزش و پرورش از محل درآمدهای غیرنفتی شامل ارزش افزوده و مالیات بر درآمدها تامین می شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به آخرین وضعیت قانون رتبه بندی معلمان هم اشاره کرد و گفت : این قانون نیز با قدرت در حال اجرا است و تمامی منابع مالی و اعتباری آن دیده شده است.

آزمون مهرآفرین فقط برای کد استخدامی است

این نماینده مجلس همچنین به موضوع طرح مهرآفرین و تبدیل وضعیت معلمان حق التدریسی اشاره کرد و اظهار داشت : اجرای طرح مهرآفرین نیز آغاز شده که شامل حدود ۷۰ هزار معلم می شود.

وی با اعلام این که برخی از این معلمان حدود ۲۰ سال سابقه دارند، افزود : برگزاری آزمون استخدامی فقط و فقط برای دریافت کد استخدامی است و هیچکس از این آزمون رد نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس دریافت کد استخدامی برای تبدیل وضعیت معلمان را یک راهکار قانونی و اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت : طبق تصمیمی که به صورت مشترک با سازمان امور استخدامی گرفته شد ، قرار است این آزمون فقط برای تبدلی وضعیت آموزگاران برگزار شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: