پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه:
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به شکستگی دریچه خروجی سدگاوشان در هفته گذشته ، گفت: این شکستگی توسط تیم‌هایی از شرکت‌های آب منطقه ای و آبفا به سرعت ترمیم شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رضا داودی روز شنبه اظهار داشت: نیمه شب ۲۹ شهریورماه دریچه خروجی سدگاوشان که آب شهر کرمانشاه از طریق آن تامین می شود دچار شکستگی شد.

وی اعلام کرد که با همکاری شرکت آب منطقه ای این شکستگی به سرعت برطرف شده و اکنون آب سدگاوشان مجدد برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه وارد مدار شده است.

به گفته مدیرعامل استان کرمانشاه این شکستی منجر شد که شهر کرمانشاه به مدت ۱۰ ساعت با کمبود ۸۰۰ لیتر در ثانیه برای تامین آب روبه رو شود.

داودی با اشاره به اینکه پرسنل شرکت آب فاضلاب کرمانشاه با کار جهادی اجازه ندادند مردم این کمبود آب را مشاهده کنند، گفت: پس از وقوع این حادثه ضمن اطلاع رسانی به مردم بلافاصله منابع جدید آبی که شامل چاه های آب اطراف شهر کرمانشاه و چاه های دیگر ارگان های دولتی به ویژه شهرداری بودند را برای تامین آب تجهیز و وارد مدار کردیم.

وی دیگر اقدام موثر در کنترل این میزان افت فشار را تشکیل اتاق عملیاتی برای مدیریت بحران و کنترل لحظه ای مخازن و منابع تامین آب شهر کرمانشاه دانست.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است. این استان ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اکنون یک هزار و ۵۵۰ لیتر بر ثانیه آب سد گاوشان پس از انتقال به تصفیه خانه  شهید نظری برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه وارد مدار می شود.

سد مخزنی گاوشان با ۵۵۴ میلیون مترمکعب ظرفیت در ۴۵ کیلومتری جنوب سنندج و حدود ۸۰ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد. مخزن این سد ۳۳۲ میلیون مترمکعب است. این سد با هدف تامین آب شرب کرمانشاه به مقدار ۶۳ میلیون مترمکعب در سال و تامین آب ۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی پایاب به بهره برداری رسیده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: