پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
عجب شیر پرس - آیین بازگشایی رسمی مدارس موسوم به زنگ "مهر و ایثار" بعد از حدود سه سال تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، امروز (شنبه) دوم مهر ۱۴۰۱ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار کرمان در مدارس این استان برگزار شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش، برخی مسئولان و دانش آموزان کرمانی در آیین بازگشایی مدارس استان کرمان که مهرماه سال جاری به صورت نمادین در مدرسه شهید یوسف‌اللهی شهر کرمان برگزار شد، شرکت کردند.

امام جمعه: تعلیم و تربیت در ذات انسان نهفته است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ "مهر و ایثار" گفت: تعلیم و تربیت در ذات انسان نهفته است و این امر ذاتی در طول عمر آدمی تعطیلی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی به دانش آموزان توصیه کردف خوب درس بخوانندو به معلم و والدین خود احترام بگذارند و تا در فرصت مناسب آموخته‌ های خود را در اختیار جامعه بگذارند.

استاندار کرمان: تهذیب نفس بزرگترین وظیفه دانش آموزان است

استاندار کرمان نیز بزرگترین و مهمترین وظیفه دانش آموزان را تهذیب نفس، درس خواندن و ورزش عنوان کرد و گفت: دانش آموزان باید قدردان معلمان و والدین خود باشید.

محمدمهدی فداکار با ذکر خاطراتی از زمان شهادت شهید "علی عرب" همرزمش افزود: باید با درس خواندن قدردان خون شهدا باشیم.

وجود ۶۵۰ هزار دانش آموز در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به مجازی بودن حدود سه سال فعالیت مدارس به دلیل شیوع کرونا گفت: اکنون با فروکش کردن این بیماری ۶۵۰ هزار دانش آموز این استان با حضور ۴۳ هزار معلم در پنج هزار و ۵۰۰ مدرسه به صورت حضوری تحصیل خود را آغاز کردند.

رضا رضایی معلمان و دانش آموزان را میدان دار دوران دفاع مقدس معرفی کرد و افزود: حدود ۳۶ هزار شهید معلم و دانش آموز شهید گواه بر این مدعا است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: