پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
عجب شیر پرس - استاندار قزوین با بیان اینکه عزت وعظمت یک جامعه به آموزش و پرورش پویا و خلاق آن بستگی دارد،گفت: معلمان باید تزریق کننده امید در جامعه باشند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز شنبه در آئین زنگ بازگشایی مهر در هنرستان چمران قزوین،از معلمان که پرورش نسل‌های آتی را برعهده دارند،تاکید کرد: جوهره‌ پیشرفت ما امیدوار بودن و امیدوار کردن نسل جوان است و باید سعی کنید جوهره امید را در جامعه تزریق کنید.

وی یادآور شد: هر آموزگاری که جوهر امید را در جامعه تزریق کند در مسیر پیشرفت کشور نقش‌آفرینی کرده و اگر کسی برعکس عمل کند به خود و جامعه ضربه خواهد زد.

استاندار قزوین خطاب به دانش آموزان گفت: آینده بدست شما دانش آموزان است و بایستی از فرصت‌ها بخوبی استفاده کنید و آینده خود را بسازید. استاندار قزوین گفت: پیشرفت و موفقیت تنها درس خواندن نیست بلکه باید در تمام ابعاد رشد کنیم و موفقیت در همه عرصه‌ها را مورد توجه قرار دهید.

وی اظهار داشت: آینده متفاوت از گذشته است اما بدون تردید آینده ریشه‌هایی در گذشته دارد که شما بایستی با نگاه به آینده برای خود برنامه ریزی کنید.

اعلایی با تاکید بر کشف استعدادها در دانش آموزان تصریح کرد: استعدادهای خود را کشف کرده و بی‌گدار در مسیر زندگی حرکت نکنید و متأثر از چیزی که در جامعه به وجود می‌آید پیش نروید و حتماً از مشاوران خوب بهره بگیرید تا راه درست را انتخاب کنید.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: تک تک شما در مسیر آینده نقش آفرین هستید و همه کسانی که امروز سرنوشت جوامع را پیش ببرند همین مسیری که شما می‌روید را طی کردند و فقط درست انتخاب کردند و تا اثرگذاری خوبی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در انتخاب دوستان دقت کنید و مفهوم دست را بدانید افرادی که شما را در مسیر تعالی و پیشرفت به سوی کمال سوق می‌دهد را انتخاب کنید.

اعلایی با بیان اینکه دشمنان ما خیرخواه ما نیستند،افزود: کسانی که می‌خواهند ما از مسیرهای پیشرفت و تعالی عقب بمانید و فاصله بگیریم و موفقیت‌های ما را نمی‌بینند هیچ وقت خیرخواه ما نخواهند بود یکی از عوامل موفقیت جوامع دشمن شناسی درست و دوست شناسی درست است.

وی اضافه کرد: از دشمن در زندگی شخصی و اجتماعی خود انتظار همراهی و موفقیت خواهی نداشته باشید و همه جوامعی که موفق شدند دوست شناسی و دشمن شناسی دقیق داشتند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: