چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۱۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
عجب شیر پرس - استاندار ایلام با اشاره به هجمه های فرهنگی علیه نسل جوان و نوجوان بر لزوم فراگیری علم همراه با تهذیب نفس برای در امام ماندن از این خطرات تاکید کرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حسن بهرام نیا روز شنبه در آیین زنگ بازگشایی مدارس استان در مدرسه دهخدا شهر ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: به تعبیر امام (ره) دانش آموزان آینده سازان مملکت هستند و آینده کشور در سایه تربیت و تعلیم آنان مصداق می یابد.

وی ادامه داد: آنچه در استان مورد تاکید کرد تعلیم و تربیت است ، چراکه این دو موجب بالندگی جامعه می شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: از مصادیق توجه ویژه به علم و تهذیب اخلاق شهید فهمیده بود، نوجوانی که در آن سالها باید به تحصیل بپردازد اما برای آرامش و امنیت به جبهه ها شتافت و به فیض شهادت نائل شد.

بهرام نیا تاکید کرد: شهید چمران مصداق دیگر علم و اخلاق بود، ایشان در مدرسه دارالفنون بعنوان شاگرد ممتاز برای تحصیل به دانشگاه کالیفرنیا رفت.

وی با اشاره به شخصیت شهید چمران گفت: ایشان در اوج علم و بالندگی وقتی درک کرد که نیاز به تشکیل سازمانی است به کمک به مردم لبنان رفت و سازمان را تشکیل داد.

استاندار ایلام ادامه داد: نتیجه و خروجی علم با تهذیب اخلاق افرادی نظیر شهید چمران می شود که وجود این چنین شخصیت های بزرگی مایه مباهات کشور است.

بهرام نیا بیان داشت: در کشور ما علم همراه با تهذیب نفس و اخلاق مد نظر است اما در کشورهای عربی منافع شخصی و فردی ملاک بوده و برای رسیدن به اوج ثروت از هر کسی بعنوان پلکان استفاده می شود.

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ اربعین گفت: تلاش کردیم زمان ماندگاری زوار در برگشت برای سوار شدن به اتوبوس حداقل ۲۰ دقیقه‌ و حداکثر یک ساعت باشد که این مهم محقق شد در حالی در گذشته این زمان ماندگاری به ۳۶ ساعت می‌رسید.

استاندار ایلام همچنین با اشاره به کاهش میزان تصادفات جاده در اربعین امسال در مقایسه با اربعین سال ۹۸، گفت:با تلاش همه دستگاه های انتظامی، راهور و همه مردم میزان تصادفات ۵۰ درصد کاهش یافت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: