جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل:
عجب شیر پرس - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: میزان بیکاری در این استان نسبت به سال گذشته روند نزولی دارد و بویژه در۶ ماه اول سال شرایط نسبتا مطلوبی در اشتغال گروه‌های فعال ایجاد شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، فریبرز دهقان روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: میزان بیکاری در استان اردبیل در فصول مختلف متفاوت است و در ۶ ماهه اول سال با توجه به رونق کسب و کار در استان شرایط مطلوبی در اشتغال گروه‌های فعال حاکم شده است.

وی افزود: میزان بیکاری امسال با یک روند نزولی به کمتر از ۸.۲ رسیده در حالی که در بهار سال ۱۴۰۰ این رقم بیش از ۸.۹ بوده است.

دهقان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در مجموع نرخ بیکاری استان ۱۰.۳ بوده است، بیان کرد: شاخص‌ها در این حوزه در یک سال اخیر نشان می دهد که روند روبه بهبودی را در اشتغال و کارآفرینی استان شاهد هستیم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل به آخرین ارزیابی از ضریب جینی در مناطق شهری اشاره کرد و گفت: استان اردبیل در شاخص ضریب جینی در بین استان‌های کشور در یک دوره زمانی ۹۴ تا ۹۸ رتبه ۱۴ تا ۲۹ را به دست آورده است.

دهقان بیان کرد: استان اردبیل همچنین در ارزیابی متوسط درآمد سالانه خانوار روستایی در آخرین ارزیابی جایگاه یازدهم و در مناطق شهری نیز جایگاه ۲۴ را به دست آورده است.

وی گفت: بررسی ها نشان می‌دهد امسال عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور ۵۰۴.۳ و استان اردبیل ۵۱۸.۳ رسید که یک رشد ۴.۶ در سطح کشور و ۶.۱ در استان را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

دهقان اظهار کرد: این شاخص شامل گروه کالایی خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و کالاهای غیرخوراکی و خدماتی است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: میزان تورم سال جاری برای خانوارهای کشور ۴۰.۵ و خانوارهای استان اردبیل ۴۲.۲ درصد بوده که این میزان تورم برای خانوارهای شهری استان ۴۱.۹ درصد و خانوارهای روستایی نیز ۴۴.۹ بوده است.

وی افزود: میزان تورم استان اردبیل در مقایسه با میانگین کشوری در خانوارهای شهری افزایش نشان می‌دهد ولی در خانوارهای روستایی این میزان پائین تر از میانگین کشوری است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: