چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۱۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
مقتدایی:
عجب شیر پرس - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و حافظ منافع و امنیت منطقه، گفت: ایران در سازمان ملل تاکید خواهد کرد که سازمان ملل باید به عنوان سازمان تمام ملت‌ها عمل کند و تحت تاثیر چند قدرت تصمیم سیاسی نگیرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیات همراه به نیویورک برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: نشست مجمع عمومی بزرگترین اجتماع سیاسی در مقر سازمان ملل متحد است و می‌تواند دستاوردهای مهمی برای ملت ایران به همراه داشته باشد. ما به عنوان یک قدرت نوظهور در منطقه و در مقابل آمریکایی‌هایی هستیم که تلاش بسیار کردند تا یکجانبه گرایی خود را توسعه دهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: حضور ایران و پافشاری جمهوری اسلامی بر استقلال کشورها و تاکید بر حفظ صلح و امنیت منطقه توسط کشورها منطقه سبب شد تا آنچه ایران مطرح می‌کرد، محقق شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری که حافظ صلح و امنیت منطقه بوده است در سازمان ملل با ملت‌های جهان سخن خواهد گفت. رئیس جمهوری ایران به عنوان رئیس جمهوری که در دوره کوتاه مسئولیت خود توانسته در سطح دیپلماسی همسایگی و پیشبرد مذاکرات با دیگر کشورها و قدرت‌ها، گام‌های مهمی بردارد دهد، مطرح است و در این اجلاس شرکت می‌کند.

وی در ادامه یادآور شد: آنچه که ایران در سازمان ملل طرح می‌کند اینکه سازمان ملل باید به عنوان سازمان تمام ملت‌ها عمل کند، نه آنکه تحت تاثیر چند قدرت و نفوذ آنها تصمیم گیری کند. مجموعه‌هایی مانند شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل و سازمان های زیرمجموعه آن مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی نباید تحت تاثر موضوعات سیاسی قرار گیرند و تصمیم بگیرند.

مقتدایی همچنین تاکید کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و انجام مذاکرات دو جانبه رئیس جمهور و وزیر خارجه با همتایان خود در حاشیه نشست مجمع عمومی می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: