جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد:
عجب شیر پرس - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از نوسازی پنج هزار دستگاه ون فرسوده با اعطای تسهیلات دولتی از طریق تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مسعود نصرتی افزود: ون‌های فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری به سن فرسودگی رسیده‌اند و بیش از ۱۳ سال از سن آنها می‌گذرد و طی این سال‌ها نوسازی از سوی شهرداری‌ها صورت نگرفته و وزارت کشور در ماه‌های اخیر پیگیری‌های لازم را در مورد اجرای برنامه نوسازی پنج هزار دستگاه ون فرسوده با اعطای تسهیلات دولتی از طریق تولیدکنندگان داخلی در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، این طرح عملیاتی شد و چهاردهم شهریور در آیین مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و ماشن آلات عمرانی، خدماتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مصلی تهران با حضور وزیر کشور از ون‌های جدید رونمایی شد که به مرور تحویل شهرداری‌ها می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از پیگیری‌ها برای تولید یک هزار دستگاه ون دیگر با تولیدکنندگان داخلی هم خبر داد و افزود: این قرارداد ظرف دو هفته آینده عملیاتی می‌شود.

نصرتی ادامه داد: تامین مالی ون‌ها به صورت آورده متقاضی و کمک مالی دولت شامل بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت است همچنین در قبال نوسازی هر ون، باید یک ون فرسوده اسقاط شود که این امر در کاهش آلودگی شهرها و رضایت شهروندان تاثیر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ون‌های جدید تحت نظارت شهرداری‌ها و با اولویت کلانشهرها در خطوط عمومی شهری و حومه پر مسافر فعالیت می‌کنند و عملکرد آنها از طریق نصب سامانه‌های هوشمند موقعیت یاب و پرداخت الکترونیک به طور مستمر پایش خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: