شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
عجب شیر پرس - مدیر سی و پنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان از حضور قطعی ۱۰ تیم خارجی به همراه سه تیم داخلی در این دوره از تور خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حبیب ستوده نژاد روز دوشنبه اظهار کرد: این دوره از تور با حضور تیم های خارجی ترنگانو مالزی، پروتاچ آفریقای جنوبی، آلماتی قزاقستان، بایک‌آید آلمان، روجای اندونزی، سیدی‌آلی مراکش، تی‌سی‌سی تایلند، وینو اِسکو قزاقستان، تارتلتو ایزورکس بلژیک و تیم ملی عراق و تیم ملی ایران، دانشگاه آزاد تبریز و آرویج شرق، هفتم تا یازدهم مهرماه در پنج مرحله برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تور ایران - آذربایجان، نقشی اساسی در پیشرفت دوچرخه سواری استان و کشور دارد، خاطرنشان کرد:  اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی امسال نیز با تمام توان و امکانات و با استفاده از ظرفیت­ های عظیم ورزشی، گردشگری و فرهنگی برای برگزاری بهتر این دوره برنامه ریزی کرده است.

ستوده نژاد گفت: اگر آذربایجان شرقی امروز در دوچرخه سواری، حرفی برای گفتن دارد و به عنوان استان برتر در این رشته در کشور شناخته می شود، نتیجه برگزاری این تور از چهار دهه پیش تاکنون است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه آزاد به عنوان نماینده دوچرخه سواری تبریز با ترکیب علی لبیب، محمد گنج‌خانلو، امیر کلاهدوز، بهنام آرین، علی‌اصغر موسی‌زاده و خلیل خورشید در سی و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان شرکت می‌کند.

همچنین تیم آرویج شرق مازندران با ترکیب سعید صفرزاده، مرتضی رضوانی، حسین سیف‌اللهی، بهنام خسروشاهی، مهدی روزبهانی و میثم رضایی در این دوره از تور حضور دارد.

سی‌ و پنجمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان از هفتم تا یازدهم مهر ماه سال جاری به میزبانی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل برگزار می‌شود.

جایزه ۲۲ هزار و ۵۰۰ یورویی برای این دوره از رقابت ها تعیین شده و هزینه ارزی تور ۷۳ هزار یورو و مخارج کلی تور ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مرحله اول تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان ساعت ۱۱ صبح از پارکینگ ائل گلی به سمت ارومیه، مرحله دوم پس از انتقال تیم ها به تبریز از ائل گلی به منطقه آزاد ارس، مرحله سوم  از ارس به سمت کلیبر، مرحله چهارم انتقال از کلیبر به سرعین و در مسیر سرعین - عینالی و مرحله آخر و پنجم  دور میدان فهمیده تبریز برگزار می شود.

در این دوره از تور یک کار فرهنگی خوب صورت گرفته و مراحل تور به نام شهدا نامگذاری شده و مرحله اول به نام شهید مهدی باکری، مرحله دوم شهید عباس عبداللهی، مرحله سوم شهید ذاکر حیدری، مرحله چهارم با نام شهیدان نادر و کاظم دیرین و مرحله پنجم با نام شهید سردار سلیمانی برگزار خواهد شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: